مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۱/۱۰
1399/12/10
گذر از موج سهمگین کرونا مستلزم تشدید نظارت ها و رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی است
وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به خطرات جدی شیوع نوع انگلیسی کووید 19 ، گذر از موج سهمگین کرونا را مستلزم تشدید نظارت ها و رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی به مدت دو هفته دانست.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی در سی و چهارمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با محوریت تشریح آخرین وضعیت بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری و تدابیر اندیشیده شده در ایام پایانی سال جهت جلوگیری از شیوع کرونای جهش یافته در استان اظهار داشت: در حال حاضر دو هفته بسیار سرنوشت ساز را پشت سر می گذاریم.
وی در ادامه با تاکید بر ایجاد حس مسئولیت و بالا بردن حساسیت برای کنترل شیوع ویروس جهش یافته کرونا، به نقش مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی و نقش مهم رسانه ها و صدا و سیما و افراد صاحب نفوذ برای اقناع افکار عمومی و آگاهی بخشی به عموم اشاره داشت.
وی، همچنین بر لزوم اعمال محدودیت در ترددها تاکید و با اشاره به مراودات زیاد مردم دو استان چهارمحال و بختیاری و خوزستان، نسبت به خطر افزایش شیوع بیماری کرونا از نوع جهش یافته آن در صورت بی توجهی به عواقب مسافرت و تردد های غیر ضروری هشدار داد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، ممنوعیت برگزاری هرگونه تجمع و گردهمایی ظرف 14 روز آینده را از دیگر راهکارهای موثر در مهار ویروس افسارگسیخته کرونا برشمرد و خاطر نشان کرد: 70 تا 80 درصد موارد انتقال ویروس به واسطه برپایی مراسم ها و تجمعات بوده است.
دکتر شیرانی در ادامه از مراجع نظامی، انتظامی و دستگاه قضا خواست در جهت جلوگیری از برگزاری مراسم و تجمعات قدم بردارند.
وی خاطر نشان کرد: بر اساس دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا برگزاری هرگونه مراسم مذهبی، اجتماعی و سنتی در شهرستان های با وضعیت زرد ممنوع است.
زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی از دیگر نکات مورد تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان برای در امان ماندن از خطرات ناشی از شیوع ویروس جهش یافته کرونا است.
تعداد بازدید:
229
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:5 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal