مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۶
1399/12/10
پای کرونا انگلیسی به چهارمحال و بختیاری باز شد
وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری، از اثبات 3 مورد ابتلا به نوع جهش یافته ویروس کرونا، مشهور به کرونای انگلیسی در این استان خبر داد.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی افزود: دیروز و امروز نتایج آزمایش 3 نمونه از نمونه های ارسال شده برای تشخیص ویروس نوع جهش یافته کرونا به آزمایشگاه مرجع در تهران مثبت قطعی اعلام شد.
وی، با اشاره به قدرت سرایت و بیماری زایی بالای ویروس جهش یافته، نسبت به وارد شدن خسارات جبران ناپذیر در صورت کوتاهی در رعایت پروتکل های بهداشتی هشدار داد.
دکتر شیرانی تصریح کرد: 2 مورد از موارد اثبات شده، اخیراً از استان خوزستان به استان وارد و یک مورد در عراق آلوده و از مرز ایلام وارد کشور و در نهایت در استان تحت درمان و مراقبت قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر بررسی ها نشان می دهد شیوع بیماری به صورت عمودی بوده و هنوز سرایت بیماری بصورت افقی و به اطرافیان بیماران به اثبات نرسیده است، نسبت به خطرات جدی انتقال بیماری به صورت افقی در استان اظهار نگرانی کرد.
وی خاطر نشان کرد: بعد از استان خوزستان چهارمحال و بختیاری در معرض بیشترین آسیب و خطر شیوع نوع جهش یافته ویروس کرونا قرار دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، خطر مرگ و میر ناشی از ابتلا به نوع جهش یافته ویروس را 30 درصد بیشتر از نوع قبلی آن عنوان کرد و و نسبت به کاهش سن مبتلایان به بیماری هشدار داد.
دکتر شیرانی در تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کووید 19 در دهمین روز از اسفندماه 99 در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: طی 24 ساعت گذشته 104 بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد 43 بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده‌اند.
به گفته وی، طی 24 ساعت گذشته علاوه بر موارد سرپایی، تست 10 مراجعه کننده بیمارستانی با علایم بالینی مشکوک به بیماری کووید_19 که در مراکز درمانی بستری شده بودند مثبت قطعی اعلام شد.
دکتر شیرانی ادامه داد: هم اکنون 111 بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد 79 نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
وی با ابراز تاسف از اینکه، در شبانه روز گذشته یک مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید_19 در استان گزارش شده است، مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری را 772 نفر اعلام کرد.
وی با بیان اینکه، هم اکنون 11 بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند بر ضرورت توجه به سه نکته رعایت بهداشت دست ها، تنفس و رعایت فاصله اجتماعی بعنوان موثر ترین راه مقابله با بیماری کووید19 تاکید نمود.
تعداد بازدید:
339
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:2 تعداد کل امتیازها:5
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal