مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۱/۱۰
1399/12/14
وجود کرونای انگلیسی در چهارمحال و بختیاری قطعی شد/شناسایی سه مورد جدید دیگر ابتلا به ویروس جهش یافته کرونا در استان
وبدا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از وجود قطعی و اثبات شده ویروس جهش یافته کرونا (کرونای انگلیسی) در استان چهارمحال و بختیاری خبر داد.

به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی در مصاحبه با رسانه‌های ملی گفت: طی 24 ساعت گذشته 3 مورد آزمایش جدید ارسالی از چهارمحال و بختیاری به مرکز آزمایشگاه تخصصی در تهران برای اثبات نوع جهش یافته ویروس کرونا وصول شد.

وی افزود: بر همین اساس، نتیجه تست سه نفر دیگر در استان از نظر ابتلا به بیماری کرونای جهش یافته موسوم به انگلیسی مثبت گزارش شد.

دکتر شیرانی اضافه کرد: با شناسایی موارد جدید ابتلا به کرونای انگلیسی در استان، گردش داخلی این ویروس و امکان انتقال بیماری از شخصی به شخص دیگر قطعی و محرز شده است.

وی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری هفدهمین استان مثبت کرونای انگلیسی است گفت: تا کنون 21 استان کشور درگیر بیماری کرونای جهش یافته می باشد و تقریباً در همه جای کشور رد پای این ویروس وجود دارد.

وی از مردم و مسئولان خواست ضمن احتیاط، پروتکل‌های بهداشتی را با وسواس و دقت بیشتری رعایت کنند.

وی درخصوص اعمال محدودیت‌ ها طی روزهای آتی گفت: رفتار اجتماعی مردم در ایام پایانی سال بسیار حائز اهمیت است بطوری که درصورت تغییر رنگ وضعیت شهرستان ها به لحاظ شیوع بیماری، محمدویت ها در شهرستان های قرمز و نارنجی با شدت بیشتر و در شهرستان های زرد و آبی کمتر اعمال می گردد.
تعداد بازدید:
843
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:2
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal