مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۱/۲۸
1399/12/20
همایش تبیین برنامه نوروزی و تشدید گام چهارم بسیج ملی طرح شهید سلیمانی با حضور وزیر بهداشت برگزار شد
وبدا؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، از برگزاری همایش تبیین برنامه نوروزی و تشدید گام چهارم بسیج ملی طرح شهید سلیمانی با حضور وزیر بهداشت و فرمانده سازمان بسیج مستضعفین، رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور، معاونین وزارت،‌ روسا و معاونین دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس خبر داد.
به گزارش وبدا؛ سید راشد جزایری افزود: در این همایش که در نوزدهمین روز از اسفندماه 99 برگزارشد، وزیر بهداشت ضمن تاکید چند باره بر خطر ویروس موتاسیون یافته انگلیسی، قدرت سرایت بالا و شدت مرگ آفرینی آن، از مردم خواست حتی اگر دروازه ها هم باز بودند به سفر نروند.
وی تصریح کرد: دکتر نمکی از بسیج به عنوان شجره طیبه ای یاد کرد که علی‌رغم همه نامهربانی و کاستی‌هایی که بر اثر تحریم‌های ظالمانه بر ملت شریف ایران تحمیل شد، خداوند این گنجینه را به ما عطا فرمود.
جزایری افزود: وی با اشاره به همراهی خوب مردم علی رغم مشکلات معیشتی و خلق حماسه‌ای که با هیچ قلمی نمی‌توان آن را نوشت و با هیچ دوربینی نمی‌توان آن را به تصویر کشید افزود: این دستاورد را مدیون بسیاری از همدلی‌ها می‌دانم که یکی از آن‌ها اجرای طرحی بود که به نام شهید حاج قاسم سلیمانی مزین است.
به گفته وی، دکتر نمکی با اشاره به طرح بسیج ملی فشار خون که پیش از شیوع کرونا در کشور انجام شده بود، گفت: بسیج ملی کنترل فشار خون را که شروع کردیم، قرار بود سال 1398 جمعیت محدودی را تحت کنترل قرار دهیم، اما این جمعیت به 30 میلیون و 700 هزار نفر رسید و توانستیم 2 میلیون و 600 هزار بیمار مبتلا به پرفشاری خون را پیدا کنیم که خبر نداشتند و کاندید آی سی یو و سی سی یو در آینده بودند. همچنین بیش از 10 میلیون نفر را یافتیم که در مرز فشار خون بالا بودند و این حرکتی بود که با کمک بسیج در سال 1398 قبل از هجمه کرونا داشتیم. بعد از هجمه کرونا این آرایش جدید که در اسفند و فروردین در کنار هم تدارک دیدیم و بعد فاز بعدی که در قالب طرح شهید سلیمانی داشتیم که مرگ‌های دو رقمی را به دنبال داشت. در حالی که کرونا طوفان سهمگینی را در اروپا و آمریکا به پا کرد و دیدید که متاسفانه چه قتل عامی را به پا کرد، اما دیدید که جمهوری اسلامی ایران در یک حالت آرام از این طوفان عبور کرد که خداوند را باز هم شکر می‌کنیم.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: وزیر بهداشت با بیان اینکه راه سختی برای مدیریت کرونا در پیش داریم افزود: آنچه به علم و دانایی و تجربه مرتبط بود، این است که وقتی دولتی مانند انگلیس و نظامی مانند نظام بهداشت و درمانی محکم انگلیس به زانو در می‌آید یعنی ویروس چموش‌تر است و باید خودمان را آماده کنیم.
وی افزود: همچنین دکتر نمکی با بیان اینکه، ویروس انگلیسی نهایتاً 48 تا 72 ساعت وقت می‌دهد و ما دقیقاً این تابلو را در خوزستان شاهد هستیم افزود: اکنون در خوزستان در طوفان سهمگینی گرفتاریم که اگر این آمادگی و جان فشانی نبود، یکی از چهره‌های ناخوشایند مدیریت بیماری را در خوزستان می‌دیدیم.
جزایری گفت: وزیر بهداشت، تشدید بیماریابی را به عنوان یک کار خردمندانه دانست که با همکاری سازمان بسیج انجام و باید بیش از مرحله قبل و با دقت و وسواس به آن پرداخته شود.
وی افزود: دکتر نمکی اظهار کرد: همه هنر ما در نظام سلامت باید این باشد که زمان جایگزینی ویروس موتاسیون یافته را با ویروس قبلی ووهان طولانی‌تر کنیم.
جزایری گفت: وی افزود: باید توجه کرد که وقتی جمعیت مواج و شناور است و ممکن است هر لحظه آمارهایمان از نقطه‌ای به نقطه دیگر دگرگون شود، اجرای طرح بسیار کار سختی است، اما در جمعیت ساکن و غیرشناور مدیریت را برای ما ساده‌تر می‌کند. به همین دلیل اولین تقاضای ما این است که سفر نروید و در خانه و محل خودتان بمانید. زیرا اگر بروید ضرر می‌کنید و خدانکند که در آن واحد چند خوزستان خلق کنیم. چراکه آن زمان دیگر نمی‌توانم بر روی تاب‌آوری نظام سلامت قسم بخورم.
تعداد بازدید:
287
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal