مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۱/۲۸
1399/12/26
برگزاری آئین چهارشنبه سوری همراه با تجمع، آتش شیوع کرونا را شعله ورتر می

وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: برگزاری آئینی سنتی چهارشنبه سوری همراه با تجمع و دورهمی، آتش شیوع بیماری کرونا را شعله ورتر می کند.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی افزود: تجمع در برگزاری مراسم چهارشنبه سوری از دو منظر خطرناک است.
وی تصریح کرد: هرگونه تجمع بر خلاف پروتکل های بهداشتی است که ضمن دامن زدن به شیوع بیماری کرونا، بروز حوادث و عوارضی را بویژه برای نوجوانان و جوانان در پی خواهد داشت.
دکتر شیرانی ادامه داد: در شرایط شیوع بیماری کرونا، مراجعه به بیمارستان و درمانگاه ها ضمن خسته تر کردن کادر درمانی، موجب می شود فرد در معرض خطر بیشتر قرار گرفته و همه این عوامل به افزایش شیوع بیماری کرونا منجر خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، در تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان در بیست و ششمین روز از اسفندماه 99 اظهار داشت: طی 24 ساعت گذشته 252 بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد 46 بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده‌اند.
وی ادامه داد: طی 24 ساعت گذشته علاوه بر موارد سرپایی، تست 21 مراجعه کننده بیمارستانی با علایم بالینی مشکوک به بیماری کووید_19 که در مراکز درمانی بستری شده بودند مثبت قطعی اعلام شد.
به گفته دکتر شیرانی، هم اکنون 109 بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد 74 نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
وی با ابراز تاسف از اینکه در شبانه روز گذشته یکی دیگر از مبتلایان به کرونا جان خود را از دست داد افزود: شمار فوتی های ناشی از کرونا تاکنون در چهارمحال و بختیاری به 791 نفر رسید.
وی، در پایان تعداد بیمارانی که هم اکنون با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند را 14 نفر اعلام کرد.
تعداد بازدید:
234
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal