مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۱/۳۱
1400/01/18
مردم برای مهار موج سهمگین شیوع کرونا در خانه بمانند

وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری از مردم خواست برای مهار موج سهمگین شیوع کرونا در خانه بمانند.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی در گفت‌وگوی تلویزیونی بخش خبری 20 صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری در هجدهمین روز از فروردین ماه 1400، اظهار داشت: وضعیت استان به لحاظ ابتلا و شیوع بیماری کرونا نگران کننده است و روزهای سختی را پیش رو خواهیم داشت.
وی با اشاره به سرعت بالای انتشار ویروس جهش یافته کرونا از تبدیل وضعیت تمامی شهرستان های استان به رنگ قرمز در بازه زمانی کوتاه یک هفته ای خبر داد و افزود: با توجه به ابعاد گسترده بیماری و افزایش چشمگیر بیماران سرپایی به زودی با سیل مراجعات بیمارستانی مواجه خواهیم شد.
به گفته وی، ظرفیت بخش های اختصاص یافته به درمان بیماران کرونایی به سرعت در حال تکمیل است و در صورت تداوم چنین روندی، سایر بخش ها به این منظور اختصاص یافته و ارائه خدمات به بیماران غیرکرونایی به تاخیر خواهد افتاد و حتی شاید این ظرفیت ها هم پاسخگو نباشد و عوارض ناگواری را شاهد باشیم.
وی با بیان اینکه، تعیین کننده پایان سناریوی تلخ نوشته شده در شیوع بیماری منحوس کرونا مردم و نحوه ایفای نقش هر یک از آنها است متذکر شد، در شرایط عادی و در صورت رعایت پروتکل های بهداشتی به همین روال پیش بینی می شود 300 تا 400 بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست بدهند که در صورت توجه بیشتر به رعایت دستورالعمل های بهداشتی این میزان تا 50 درصد کاهش و در صورت سهل انگاری و تضعیف رعایت پروتکل های بهداشتی تا 50 درصد قابل افزایش است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، غلبه بر ویروس سرکش کرونا را نیازمند همدلی و همراهی صمیمانه و واقعی مردم و مسئولین است دانست و ادامه داد: شهرها باید به حالت تعطیلی و تا حد امکان خلوت و کم تردد شوند.
دکتر شیرانی گفت: اگر چه برخی از مشاغل از اعمال محدودیت ها متضرر می شوند ولی پای جان و سلامت انسان ها در میان است.
وی اضافه کرد: بار ویروس در استان بالا است لذا همه افراد باید به نوبه خود به کنترل شیوع بیماری کمک نمایند.
وی، همچنان رعایت سه اصل، استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و شست و شوی دست ها بهترین راه مقابله با بیماری کرونا برشمرد و از مردم خواست با ماندن در خانه به حفظ سلامت خود، خانواده و اجتماع کمک نمایند.
دکتر شیرانی افزود: تا چند ماه آینده واکسیناسیون عمومی آغاز می شود و اگر چه ممکن است، بیماری کاملا ریشه کن نشود ولی از خطرات آن کاسته خواهد شد بنابراین توصیه می شود، با رعایت پروتکل های بهداشتی از پشیمانی که بابت از دست دادن عزیزی در خانواده بعد از انجام واکسیناسیون و بازگشت به روال عادی زندگی پیش خواهد آمد، جلوگیری نمائید.
تعداد بازدید:
207
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:4 تعداد کل امتیازها:2
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal