مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۱/۹
1400/02/08
تکمیل فرآیند تزریق واکسن کرونا برای کادر بهداشت و درمان چهارمحال و بختیاری


وبدا؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ضمن تشریح جزییات روند واکسیناسیون علیه کووید19 در چهارمحال و بختیاری، از تکمیل روند تزریق واکسن کرونا برای کادر بهداشت و درمان این استان خبر داد.
به گزارش وبدا؛ سید راشد جزایری در نشست خبری سه شنبه 7 اردیبهشت 1400 با اصحاب رسانه با اشاره به روند واکسیناسیون کرونا در چهارمحال و بختیاری و مجموعه های تابعه‌ دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: از تاریخ 21 بهمن ماه 1399 تزریق واکسن کرونا در گروه‌های هدف طبق سند ملی واکسیناسیون کووید-19 همزمان با سراسر کشور در استان آغاز شد و این روند به تناسب تحویل دوزهای مختلف واکسن، ادامه یافت.
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری افزود: با اجرای فاز نخست واکسیناسیون علیه این بیماری منحوس، روند تزریق واکسن کرونا برای کادر بهداشت و درمان استان در جایگاه خط مقدم مواجه با کرونا، تکمیل شده است.
وی افزود: جمعیت کادر بهداشت و درمان استان چهارمحال و بختیاری حدود 8 هزار نفر می باشد که برای تمامی این افراد واکسن تامین گردید اما با توجه به اختیاری بودن تزریق واکسن و یا شرایطی همچون عدم ابتلا به کرونا طی 6 ماه اخیر، تعداد محدودی از این قشر واکسن دریافت نکردند.
مهندس جزایری در ادامه ضمن تشریح اولویت وتقسیم‌بندی گروه‌های هدف واکسیناسیون یادآوری کرد: گروه‌های هدف در چهار فاز طبق سند ملی واکسیناسیون کووید 19 تعریف شده‌اند؛ در فاز نخست که از زمستان سال 99 آغاز شد، به ترتیب واکسیناسیون کارکنان بهداشت و درمان، افراد دارای بیماری های زمینه ای بسیار پر خطر و سالمندان، مراکز نگه‌داری معلولان جسمی و حرکتی و جانبازان در دستور کار قرار گرفت.
وی از آغاز فاز دوم واکسیناسیون علیه کووید 19 از روز سه شنبه 7 اردیبشهت 1400 همزمان با سراسر کشور در استان خبر داد و گفت: در این مرحله افراد مسن بالای 60 سال یعنی متولدین 1320 واکسینه خواهند شد.
وی یادآور شد: فاز دوم تزریق واکسن عمومی علیه بیماری کووید 19 تا تیرماه 1400 ادامه دارد.
جزایری با بیان اینکه مردم از مراجعه حضوری برای تقاضای دریافت واکسن خودداری کنند گفت: هم اکنون قریب به 98 درصد افراد در سامانه دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری پرونده‌ الکترونیک سلامت دارند، و افراد مشمول دریافت واکسن به صورت پیامکی و یا تماس از طریق سامانه 4030 از سوی مراکز بهداشت فراخوان می شوند.
وی خاطرنشان کرد: بنابراین افراد برای تزریق واکسن بر اساس اولویت‌بندی سند ملی واکسیناسیون کووید-19، بدون نگرانی منتظر ارتباط همکاران مراکز خدمات جامع سلامت باشند.
تعداد بازدید:
398
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:2 تعداد کل امتیازها:2
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal