مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۱/۱۰
1400/02/14
نجات جان افراد ارزش اعمال محدودیت های کرونایی را دارد

وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه از هر یکصد مبتلای به بیماری کرونا به طور متوسط 3.5 بیمار در کشور و 2.5 بیمار در چهارمحال و بختیاری جان خود را از دست می دهد. افزود: فوت 2 تا 3بیمار مبتلا به کرونا در بین یکصد مبتلا به این بیماری رقم بالایی است. لذا نجات جان افراد ارزش اعمال برخی محدودیت ها و رعایت سخت گیرانه پروتکل های بهداشتی را دارد.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی در گفت و گوی زنده بخش خبری 20 صداوسیمای مرکز استان به تشریح روند شیوع بیماری کرونا و ضرورت تداوم اعمال محدودیت های کرونایی برای گذر از موج چهارم شیوع این بیماری پرداخت.
وی تصریح کرد: پس از هجمه شدید بیماری کووید 19 در موج چهارم، چند روزی است وارد فاز نزولی بیماری شده ایم و تقریبا روند نزولی بیماری تثبیت پیدا کرده است و با اطمینان 95 درصدی می توان گفت در این موج دیگر صعودی نخواهیم داشت.
دکتر شیرانی متذکر شد، با توجه به اینکه هنوز از قله شیوع بیماری کرونا عبور نکرده و مدت 15 روزه خطر واگیری بیماری از سوی مبتلایان کنونی، خطر مجدد شیوع کانونی و خوشه ای بویژه در مراسم و تجمعات وجود دارد.
وی ادامه داد: هرگونه مراسم تجمعی از جمله مراسمات مذهبی، عزا داری و با توجه به قرار گرفتن در آستانه روزهای پایانی ماه مبارک رمضان مراسم های جشن و دورهمی حتی تجمع چند خانواده می تواند خطرناک باشد لذا از پذیرفتن مهمان و دعوت دیگران خودداری نمائید.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه، نباید خیلی زود ذوق زده شد افزود: به تازگی پیک و قله شیوع بیماری کرونا را پشت سر می گذاریم لذا پروتکل های بهداشتی باید خیلی سختگیرانه تر رعایت شود تا وضعیت شیوع بیماری به ثبات برسد.
وی همچنین تاکید کرد: کلیه مقررات و اعمال محدودیت ها باید طبق رنگبندی رعایت شود.
دکتر شیرانی اضافه کرد: اگر چه مشاغل و کسبه از اعمال محدودیت ها دچار زیان شده اند اما رسیدن به وضعیت ثبات مستلزم تداوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی است.
به گفته وی، هدف کوچک و ثانویه از تعطیلی بازار و مغازه ها کاهش میزان شیوع بیماری کرونا است و هدف اصلی کاهش ترددها و عدم خروج مردم از منازل است.
وی افزود: عدم امکان خرید و دریافت خدمات و تعطیلی رفت و آمد ها در جامعه هدف اصلی تعطیلی بازار است.
دکتر شیرانی اظهار داشت: از نظر کارشناسان بهداشتی همه جا باید تعطیل شود، حتی ادارات و بانک ها اگر چه این امر امکان پذیر نیست، اما با رساندن تعداد کارکنان ادارات به یک سوم هدف ارائه خدمات ضروری و فوری است و اصلا قرار نیست خدمات طبق روال روزهای عادی ارائه شود.
تعداد بازدید:
154
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal