مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۱/۱۰
1400/02/14
هرگونه بی احتیاطی موجب ورود به موج جدید شیوع کرونا، پیش از خروج از موج قبلی می شود

وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به اثبات ورود دو سوش جدید و بسیار خطرناک ویروس آفریقای جنوبی و هندی، هرگونه بی احتیاطی می تواند پیش از خروج از موج قبلی شیوع بیماری کرونا، منجر به ورود به موج جدید شیوع این بیماری شود.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی افزود: به لحاظ رنگبندی با توجه به تداوم روند نزولی در موارد ابتلا به کرونا، تقریبا اکثر شهرستان های استان از وضعیت قرمز خارج و بجز شهرستان بن که همچنان با افزایش موارد بستری جدید مواجه و در وضعیت قرمز قرار دارد وضعیت سایر شهرستان ها نارنجی است.
وی اظهار امیدواری کرد، با رعایت خوب مردم استان بویژه پرهیز از مراودات انسانی، همچنان روند نزولی شیوع بیماری کرونا تداوم داشته باشد.
دکتر شیرانی، با بیان اینکه هم تداوم و هم سرعت و میزان ابتلا در تعیین وضعیت شیوع بیماری کرونا موثر است متذکر شد، به تازگی از قله شیوع بیماری عبور کرده ایم.
وی اضافه کرد: از 10 روز پیش تعداد موارد سرپایی روند نزولی پیدا کرده و روز به روز از موارد جدید ابتلا کاسته شده است و موارد بستری نیز از 5، 6 روز قبل کاهش پیدا کرده کرده است.
وی خاطر نشان کرد: معمولا بعد از دو هفته از کاهش موارد سرپایی، موارد بستری کاهش پیدا می کند و دو هفته پس از کاهش موارد جدید بستری، تعداد بیماران بد حال و فوتی های ناشی از کرونا کاهش پیدا می کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه ظرف یک هفته تا 10 روز آینده بالا بودن موارد فوتی ناشی از کرونا دور از انتظار نیست افزود: به دنبال کاهش موارد سرپایی و بستری، تعداد بیماران بدحال و فوتی نیز کاهش می یابد.
وی هرگونه ساده انگاری و سهل انگاری را منجر به افزایش شیوع بیماری کرونا دانست و یادآور شد، در حال حاضر با توجه تعداد قابل توجه مبتلایان به کرونا در جامعه، بیشترین موارد انتقال بیماری وجود دارد.
وی هرگونه مسافرت بین استانی و شهرستانی را منجر به شروع موج جدید بیماری دانست.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری در چهاردهمین روز از اردیبهشت ماه سال 1400 اظهار داشت: طی 24 ساعت گذشته 1082 بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد 110 بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده‌اند.
به گفته وی، طی 24 ساعت گذشته نتیجه تست 319 نفر از مراجعه کنندگان در بخش سرپایی و 59 نفر از بستری شدگان مشکوک به کووید_19 در مراکز بیمارستانی استان، مثبت قطعی اعلام شد.
دوتر شیرانی افزود: هم اکنون 425 بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد 362 نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
وی با ابراز تاسف از اینکه، طی 24 ساعت گذشته 8 مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کووید_19 در استان گزارش شد، مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری را 982 نفر اعلام کرد.
وی گفت: هم اکنون 64 بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.
تعداد بازدید:
162
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal