مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۱/۳۱
1400/03/04
هیچ واکسن علمی و تایید شده ای خارج از سیستم بهداشت و درمان وجود ندارد / فریب تبلیغاتی که تله سلامت و پول شماست را نخورید

وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه، تبلیغاتی در برخی سایت ها مبنی بر تزریق واکسن کرونا منتشر می شود، در این خصوص متذکر شد، هیچ واکسن علمی و تایید شده ای خارج از سیستم بهداشت و درمان وجود ندارد و اینگونه تبلیغات تله سلامت و پول مردم هستند و نباید به هیچ وجه فریب این تبلیغات را خورد.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی در گفتگوی زنده تلویزیونی در بخش خبری 20 مرکز استان در سومین روز از خردادماه 1400، به تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کووید 19 در استان و ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی برای تداوم شیب نزولی منحنی شیوع بیماری کرونا و روند واکسیناسیون گروه هدف پرداخت.
وی با بیان اینکه، طبق روال معمول با کاهش مراجعات سرپایی، تعداد بیماران بستری، بدحال و فوتی های ناشی از کرونا کاهش می یابد. یادآور شد، سه هفته است که به طور قطعی روند شیوع بیماری کرونا در استان کاهشی است.
وی اضافه کرد: پیش بینی می شود، تعداد بیماران بدحال و فوتی های ناشی از کرونا در هفته جاری در استان کاهش پیدا کند.
دکتر شیرانی گفت: مهمترین نکته در خصوص شیوع بیماری کرونا، چشم گیر نبودن روند کاهشی شیوع بیماری در دو، سه استان شرقی و جنوب شرقی کشور و وجود نوسانات در آمار مبتلایان به کرونا در این استان ها است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، وجود سویه های جدید بیماری از نوع آفریقای جنوبی و هندی را از دیگر نکاتی دانست، که در صورت انتشار وسیع می تواند خطرساز باشد و امکانات و شرایط کنونی منجر به افزایش مجدد شیوع این بیماری شود.
وی تصریح کرد: تعطیلات پیش رو و افزایش حجم مسافرت ها بویژه در استان چهارمحال و بختیاری با توجه به اینکه در سایر نقاط کشور مقصدها توریستی و هتل ها هستند ولی در این استان درصد قابل توجهی از کسانی که وارد می شود دارای پایگاه های خانوادگی در استان هستند که منجر به مهمانی، میزبانی و دورهمی ها می شود، نگران کننده است.
دکتر شیرانی گفت: با توجه به اینکه در هر تجمعی مقداری پروتکل شکنی صورت می پذیرد، انتخابات پیش رو چه ریاست جمهوری و چه انتخابات شوراها می تواند منجر به تجمعات و تشدید نگرانی ها از افزایش شیوع بیماری کرونا شود.
دکتر شیرانی با بیان اینکه، واکسیناسیون گروه های هدف در حال انجام است و هم اکنون افراد بالای 70 سال در حال تزریق واکسن هستند. یادآور شد، در مراکز شهری واکسیناسیون از طریق ثبت نام در سامانه الکترونیکی salamat.gov.ir و با اعلام زمان و مکان مراجعه به فرد متقاضی انجام و در مناطق روستایی مراقبین و بهورزان از گروه های سنی مورد هدف دعوت بعمل می آوردند.
وی گفت: مردم نگران واکسیناسیون نباشند حداکثر واکسیناسیون این گروه ظرف ده روز صورت می گیرد.
وی همچنین در ادامه متذکر شد، در حال حاضر واکسیناسیون مسن سالان و کهن سالان بعنوان سرمایه های جامعه در حال انجام است که خیلی با فضای رسانه های ارتباط ندارند لذا باید اطلاع رسانی صحیح و کافی در خصوص ضرورت تداوم رعایت پروتکل های بهداشتی با تزریق مرحله اول واکسن به این گروه سنی انجام تا با سهل انگاری در رعایت پروتکل های بهداشتی مواجه نشویم.
وی اضافه کرد: باید متذکر شد، دو هفته پس از تزریق مرحله دوم واکسیناسیون ایمنی نسبی ایجاد می شود ضمن اینکه با تزریق واکسن همچنان باید پروتکل های بهداشتی رعایت شود.
تعداد بازدید:
224
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal