مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۱/۹
1400/04/24
شمار جان باختگان ناشی از کرونا در چهارمحال و بختیاری به 1170 نفر رسید


وبدا؛ رییس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد گفت: طی شبانه روز گذشته ویروس منحوس کرونا جان یک هم استانی دیگر را در چهارمحال و بختیاری گرفت و در مجموع جان باختگان ناشی از این بیماری به 1170 نفر در استان رسید.

به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی در تشریح آمار جدید بیماری کرونا در استان در بیست و چهارمین روز از تیرماه سال 1400 عنوان کرد: طی 24 ساعت گذشته 691 بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد 123 بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده‌اند.
وی افزود: طی 24 ساعت گذشته نتیجه تست 208 نفر از مراجعه کنندگان در بخش سرپایی و 21 نفر از بستری شدگان مشکوک به کووید_19 در مراکز بیمارستانی استان، مثبت قطعی اعلام شد.
رییس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد ادامه داد: هم اکنون 232 بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد 161 نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
دکتر شیرانی خاطرنشان کرد: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته یک مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کووید_19 در استان گزارش شد و مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری 1170 نفر است.
به گفته وی؛ هم اکنون 28 بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.
رییس دانشگاه علوم‌پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری در مصاحبه با رسانه ملی اظهار داشت: هم اکنون مورد قطعی ابتلا به ویروس جهش یافته موسوم به دلتا در استان چهارمحال و بختیاری شناسایی شده است و اکثر موارد جدید ممکن است از این نوع باشد.
دکتر شیرانی ادامه داد: تنها تفاوت این ویروس با انواع قبلی در گسترش بیماری ست به طوری‌که در سویه دلتا امکان سرایت پذیری بیشتری وجود دارد.
وی در پایان گفت: از این رو اقدامات پیشگیرانه باید نسبت به قبل متمایز باشد و در استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده و رعایت فاصله اجتماعی بیش از پیش توجه کرد.
تعداد بازدید:
230
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:4
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal