مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۱/۱۰
1400/04/28
فرمانداران با استفاده از تمام ظرفیت های موجود بیماری کرونا را در شهرستان ها مدیریت و کنترل نمایند
وبدا؛ استاندار چهارمحال و بختیاری در چهل و چهارمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: فرمانداران در هریک از شهرستان‌های تابعه خود با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها، دهیاری‌ها، بخشداری‌ها و بازرسان بخش بهداشت و درمان تلاش کنند تا شیوع کرونا در استان مدیریت و کنترل شود.
به گزارش وبدا؛ اقبال عباسی با اشاره به تعطیلات پیش رو و آب و هوای مساعد استان افزود: پیش‌ بینی می‌شود، جمعیت قابل توجهی مسافر به استان وارد شود از همین رو اعمال محدودیت‌های مناطق قرمز و نارنجی باید با جدیت بیشتری پیگیری شود.
وی تصریح کرد: به منظور جلوگیری از گسترش ویروس کرونا با سویه دلتا و اوج ‌گیری موج پنجم، باید کنترل ورودی ‌ها و مراکز تفریحی استان تشدید شود.
عباسی با ابراز گلایه از برخی مدیران ادارات و دستگاه های اجرایی استان در خصوص عدم توجه به رعایت مصوبه ستاد مقابله با کرونا مبنی بر دورکاری کارکنان در شهرستان های با وضعت نارنجی و قرمز، بر رعایت دورکاری ادارات و تعدیل ساعات اداری دستگاه‌های اجرایی استان تاکید نمود.
وی با بیان اینکه، باید مطابق دستورالعمل‌ها روزهای پنجشنبه تعطیل باشد افزود: هر دستگاهی که برای انجام امور خود نیاز به زمان بیشتری دارد بعدازظهرها اضافه‌کاری درنظر گرفته شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری با انتقاد نسبت به کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی به کمتر از 40 درصد در استان، افزود: رسانه‌ها در این خصوص فرهنگسازی و اطلاع‌رسانی کنند.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با تاکید بر توجه بیش از پیش به اجرای محدودیت‌های کرونایی در استان، اظهار داشت: بارها تاکید شده است تا ورودی شهرستان‌ها کنترل شود اما این موضوع با جدیت لازم روبرو نشده است.
عبدالرضا علی‌محمدی افزود: مراسم های عروسی و عزا نیز در استان زیاد شده است و این می‌طلبد تا بازرسان و کارشناسانی مامور شوند و به افراد متخلف تذکر دهند.
وی تصریح کرد: رستوران‌ ها و بستنی ‌فروشی‌ها هم فقط به صورت بیرون‌ بر فعال باشند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری نیز در این جلسه، از کمبود تخت بیمارستانی به دنبال شلوغی بیمارستان‌ها بعنوان مهمترین چالش برای مواجه با افزایش تعداد بیماران بستری در موج پنجم کرونا یاد کرد.
دکتر مجید شیرانی با بیان اینکه، هر ساله در فصل تابستان با افزایش تعداد مسافران و وجود عشایر بین 40 تا 50 درصد به مراجعات بیمارستان‌های استان اضافه می‌شود افزود: امسال نیز چنین موضوعی تکرار شده است و این امر ضمن نشان دادن برگشتن مردم به روال عادی زندگی، تامین تخت برای مبتلا به کرونا را در شرایط اضطراری سخت تر خواهد کرد.
وی، عادی‌انگاری مردم، خستگی و فرسودگی جدی کادر بهداشت و درمان را از دیگر چالش پیش رو در موج جدید شیوع بیماری کرونا برشمرد.
دکتر شیرانی با بیان اینکه شواهد و بررسی های انجام شده تاکنون نشان می دهد ، کرونا نوع هندی نسبت به نوع های قبلی علی رغم سرایت پذیری بالا، قدرت بیماری زایی کمتری دارد افزود: شاید همین امر موجب شده تا تعداد افراد نیازمند به بستری در موج پنجم نسبت به موج چهارم کمتر شود لذا این موضوع تا حدی نگرانی ها از چالش کمبود تخت‌های بیمارستانی را کمتر می کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری، تداوم روند واکسیناسیون در استان را از دیگر نکات امیدوارکننده برای مواجه با موج پنجم کرونا دانست و گفت: واکسینه شدن گروه‌های پرخطر و سالمندان از قدرت بیماری‌زایی و شدت مرگ و میر این ویروس کاسته است.
دکتر شیرانی با بیان اینکه تعداد بیماران مبتلا به کرونا در این استان یک و نیم درصد از مجموع بیماران کشور را تشکیل داده‌اند، اظهار داشت: این در حالی است که استان یک درصد از جمعیت کشور را به خود اختصاص داده است و این موضوع نشان می‌دهد در مقایسه با کشور گرفتاری بیشتری داشته‌ ایم.
وی، تجمعات به ویژه مراسم‌های عروسی و عزا را عامل 80 درصد شیوع ویروس کرونا در استان عنوان کرد و افزود: باید برای جلوگیری از این مراسم‌ها تدبیری اندیشید چرا که تنها راه جلوگیری از انتشار بیماری، کاهش مراودات انسانی است.
در ادامه رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، از تزریق واکسن کرونا به 9.4 درصد جمعیت بالای 18 سال استان خبر داد و گفت: تاکنون بیش از 104 هزار دوز واکسن وارد استان شده است که 89 درصد آن تاکنون تزریق شده است.
سید راشد جزایری افزود: روند واکسیناسیون کرونا در استان طی روزهای اخیر از جهش خوبی برخوردار شده است.
وی همچنین از استقبال مردم استان از واکسن کوو برکت خبر داد و گفت: تاکنون سه هزار و 850 دور واکسن کوو برکت در استان تزریق شده است.
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت 120 مرکز بهداشتی درمانی برای تزریق واکسن کرونا، خاطرنشان کرد: همچنین 12 مرکز تجمیعی واکسن نیز در استان فعال است که به زودی 2 مرکز دیگر به آن اضافه می‌شود.
جزایری با بیان اینکه در هفته گذشته برای هم‌استانی‌های مقیم کویت نیز واکسن کرونا تزریق شد، افزود: در نوبت اول 294 دوز و در نوبت دوم 394 دوز واکسن به این افراد تزریق شد تا اقامت آنها در کشور کویت با مشکلی مواجه نشود.
تعداد بازدید:
148
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal