مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۱/۱۰
1400/04/30
وضعیت چهارمحال و بختیاری به لحاظ میزان ابتلا و شیوع بیماری کرونا بسیار هشدار دهنده است/ میزان بستری بیماران در 3 روز گذشته نسبت به 3 روز ماقبل آن 2 برابر شده است

وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: به لحاظ میزان ابتلا و شیوع بیماری کرونا در یکی دو روز گذشته استان واقعا وضعیت بسیار هشدار دهنده ای داشته است.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی چه تعداد بیماران سرپایی و چه موارد بستری با سرعت چشمگیری در حال افزایش است.
وی تصریح کرد: می توان گفت: تقریبا در 3 روز گذشته نسبت به 3 روز ماقبل آن میزان موارد بستری جدید حدود 2 برابر شده و در روزهای گذشته سرعت اشغال تخت های بیمارستان ها و بخش های کرونا بالا رفته است.
دکتر شیرانی با بیان اینکه، تعداد بیماران بدحال نیز درحال افزایش است افزود: به نظر می رسد ویروس شایع ویروس دلتا باشد چراکه واقعا بیماران شرایط ناپایداری دارند و بیمارانی که کاملا سرحال هستند به نظر می رسد ممکن است، ظرف 24 تا 48‌ ساعت بیماریشون کاملا تغییر رفتار بدهد و به مراحل خطرناک می رسد و ممکن است عوارض جبران ناپذیری ایجاد نماید.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، در تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در بیست و نهمین روز از تیرماه سال 1400 در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت:️ طی 24 ساعت گذشته 752 بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد 123 بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده‌اند.
به گفته وی، ️طی 24 ساعت گذشته نتیجه تست 207 نفر از مراجعه کنندگان در بخش سرپایی و 66 نفر از بستری شدگان مشکوک به کووید_19 در مراکز بیمارستانی استان، مثبت قطعی اعلام شد.
دکتر شیرانی افزود: هم اکنون 311 بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد 242 نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
وی اظهار داشت: با ثبت 5 مورد فوتی جدید ناشی از کرونا در شبانه روز گذشته، شمار فوتی های ناشی از این بیماری در استان به یکهزارو 179 نفر رسید.
وی گفت: هم اکنون 38 بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.
تعداد بازدید:
250
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:4 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal