مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۱
1400/05/03
ویروس نوع دلتا بیرحم، با قدرت سرایت پذیری بیشتر و در کمین تمامی گروه های سنی بویژه گروه های سنی پایین است

وبدا؛ معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ویروس نوع دلتا بیرحم، با قدرت سرایت پذیری بیشتر و در کمین تمامی گروه های سنی بویژه گروه های سنی پایین است، بر ضرورت توجه هرچه بیشتر به رعایت پروتکل و شیوه نامه های بهداشتی تاکید نمود.
به گزارش وبدا؛ دکتر علی ضامن صالحی فرد در گفتگوی زنده تلویزیونی بخش خبری 20 مرکز چهارمحال و بختیاری در دومین روز از مردادماه 1400 به تشریح آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا، اعلام رنگ بندی شهرستان های 10 گانه و افزایش موارد بستری ناشی از این بیماری در بیمارستان های استان پرداخت.
وی اظهار داشت: هم اکنون وضعیت سه شهرستان شهرکرد، بروجن و فارسان قرمز و وضعیت چهار شهرستان لردگان، کیار، اردل و سامان نارنجی و شهرستان های بن، کوهرنگ و خانمیرزا در وضعیت زرد قرار دارند.
دکتر صالحی فرد افزود: ظرفیت بیمارستان ها، بخش های کرونا و بخش های مراقبت های ویژه از این بیماران تکمیل شده است.
وی در تشریح روند واکسیناسیون کرونا در استان یادآور شد، بیش از 50 درصد جمعیت بالای 60 سال واکسینه شده اند و هم اکنون جمعیت بالای 60 سال باید در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام تا جهت تزریق واکسن کرونا فراخوان شوند.
به گفته وی، 75 درصد جمعیت بالای 70 سال استان در مقابل بیماری کرونا واکسینه شدند.
معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه، واکسن کرونا در استان تامین و هیچ گونه مشکلی در این زمینه در سطح استان و شهرستانهای 10 گانه وجود ندارد، توصیه کرد: گروه های هدف واکسن کرونا را تزریق نمایند.
دکتر صالحی فرد گفت: روزانه حدود 3 هزار دز واکسن کرونا برای گروه های هدف تزریق می شود.
وی اضافه کرد: بر اساس نامه ابلاغی وزارت بهداشت، هم اکنون آمار سایر گروه های هدف واکسیناسیون کرونا، از جمله افراد دیابتی بالای 18 سال، رانندگان تاکسی ، خدمات حمل و نقل عمومی از قبیل ریلی ، هوایی و زمینی، آموزگاران مقطع متوسطه و ابتدایی و اساتید دانشگاه درحال جمع آوری است.
وی با ابراز تاسف از حجم ترددها در استان گفت: با توجه به ویژگی ها و قدرت سرایت پذیری بیشتر ویروس نوع دلتا نسبت به ویروس های جهش یافته قبلی و اختصاص اکثر موارد بستری به گرفتار شدگان خانوادگی و درگیری بیشتر جوانان، باید رعایت پروتکل های بهداشتی بیشتر مدنظر قرار بگیرد.
دکتر صالحی فرد خاطر نشان کرد: ویروس جهش یافته کرونا تمامی گروه های سنی بویژه جوانترها را درگیر و بسیار بی رحم و فرصت طلب است لذا پروتکل ها و شیوه نامه های بهداشتی شامل: استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، رعایت بهداشت تنفسی و دستها، پرهیز از دورهمی ها و تجمعات باید با حساسیت بیشتر رعایت شود.
تعداد بازدید:
284
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal