مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۶
1400/07/01
واکسیناسیون‌ کووید‌19‌، رکن‌ اساسی‌ کنترل‌ همه‌گیری

وبدا؛ معاون‌ بهداشتی دانشگاه علوم‌ پزشکی‌ شهرکرد گفت: واکسیناسیون‌ کووید19‌، اساسی‌ترین‌ رکن‌ کنترل همه‌گیری‌ این بیماری است‌.

به گزارش وبدا؛ سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه‌‌ علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری، ضمن تبریک فرا رسیدن‌ ایام‌ هشت‌ سال دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا، اظهار داشت: در راستای گام پنجم طرح شهید سلیمانی با دو هدفِ ،رصد، رهگیری و شناسایی بیماران کرونایی وواکسیناسیون در استان به پیش‌ می‌رود‌ که مصداق بارز آن‌ مهار کردن و کنترل‌ خیز پنجم در کشور بود‌.

وی افزود: با فراگیری فرایند واکسیناسیون کووید 19،‌ وتداوم روند رعایت پروتکل ها پیش‌‌بینی‌ می‌شود‌ که تا هفته آینده، خیز پنجم‌ این بیماری در کشور و استان به کف پیک‌ برسد‌.

جزایری اضافه کرد: واکسیناسیون‌ کووید19، اساسی‌ترین‌ رکن‌ کنترل همه‌گیری‌ این بیماری است‌.

وی اظهار داشت: خیز‌ پنجم‌ شیوع‌ کرونا‌ در استان، یک ماراتن‌ نفس گیر‌ 60 روزه بود که کادر‌ بهداشت و درمان درگیر آن‌ بودند‌ و امید است با همدلی، همراهی و رعایت دستورالعمل‌های‌ بهداشتی‌ از سوی مردم، دیگر شاهد خیزهای بعدی در چهارمحال و بختیاری نباشیم‌.

جزایری با اشاره به اینکه ایجاد پایگاه‌های واکسیناسیون کووید19 در سطح استان از اقداماتی بود که در قالب طرح‌ شهید سلیمانی باید انجام می‌شد، تصریح کرد: در همین راستا با مشارکت، همکاری و انعقاد تفاهم‌نامه‌ با سپاه و سایر دستگاه‌های‌ مربوطه این پایگاه‌ها ایجاد و از توان و ظرفیت همه ارگان‌ها‌ خصوصا‌ بسیج در این‌ طرح استفاده شد‌.

وی گفت: تعداد‌ مراکز بهداشتی و درمانی‌ در چهارمحال و بختیاری از 102 به 150 مرکز افزایش یافته و همچنین تعداد‌ پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون کووید19‌ استان از 12 به 20 پایگاه رسیده است‌.

جزایری: از آغاز فرایند‌ واکسیناسیون در چهارمحال و بختیاری تاکنون‌ کارمندان‌ و کارگران‌ صنایع بزرگ استان از جمله فولاد، سیمان، پتروشیمی، موکت، برفاب‌، شهرک صنعتی شهرکرد و... علیه کرونا صورت گرفته است‌.

وی بیان کرد: حالا که شرایط واکسینه‌ شدن علیه کرونا مهیا‌ شده است، باید تشویق کنیم، سراغ بگیریم و شهروندان را به دریافت واکسن‌ ترغیب ودعوت کنیم.

جزایری افزود: زمانی بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری کنترل می‌شود که میزان مبتلایان و مرگ و میر ناشی از این بیماری به حداقل برسد و پوشش واکسیناسیون کووید19‌ در استان به حداقل 70 درصد برسد‌.

وی اضافه کرد: از آغاز توزیع واکسن کرونا در چهارمحال و بختیاری تاکنون، حدود 630 هزار دوز واکسن وارد استان شده که 530 هزار دز آن به گروه‌های هدف تزریق شده است‌.

جزایری اظهار داشت: پوشش‌ نوبت اول واکسیناسیون کووید19 در استان به 52درصد و نوبت دوم به 22 درصد رسیده است‌.

وی ادامه داد: امید است‌ انشالله با گسترش پایگاه‌های‌ واکسیناسیون کووید19 در چهارمحال و بختیاری واستقبال وهمراهی مردم هرچه زودتر‌ بتوانیم‌ جزء‌ اولین استان‌هایی‌ باشیم که به پوشش هدفمان‌ در این امر خطیر برسیم.

انتهای پیام/ع
تعداد بازدید:
147
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal