مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۱/۳۰
1400/10/22
هنگام خرید اقلام سلامت محور به چه نکاتی توجه کنیم؟

وبدا؛ کارشناس امور دارویی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، ضمن هشدار در خصوص خطرات ناشی از مصرف فرآورده های سلامت محور غیر مجاز و غیر بهداشتی، بر لزوم احراز اصالت اینگونه فرآورده ها در زمان خرید تاکید کرد.
به گزارش وبدا؛ دکتر حسین مردانی، فرآورده های دارویی، آرایشی و بهداشتی تجهیزات پزشکی، مکمل ها و مواد غذایی را از جمله فراورده های سلامت محور عنوان کرد و افزود: شهروندان باید هنگام خرید اینگونه اقلام به نکات مهمی توجه داشته باشند.
وی تصریح کرد: در خصوص فرآورده های تولید داخل، دارا بودن پروانه بهداشتی معتبر که شماره آن ذیل آرم سازمان غذا و دارو درج شده است، سری ساخت، تاریخ تولید و انقضاء و آدرس دقیق کارخانه تولید کننده محصول، نام تجاری، حجم یا وزن فرآورده و شرایط نگهداری از مهمترین نکاتی است که باید در زمان خرید فرآورده سلامت محور به آنها توجه کرد.
دکتر مردانی ضمن اشاره به خطرات ناشی از مصرف فرآورده های غیر بهداشتی و قاچاق وارداتی، تاکید کرد: فرآورده های وارداتی در صورتی مورد تایید هستند که دارای برچـسب کنتـرل اصالت و سلامت ســـازمان غـــذا و دارو باشند.
وی افزود: در صورت استعلام موفق مندرجات این برچسب می توان با اطمینان کامل از محصول استفاده نمود.
دکتر مردانی استعــلام کـد UID و استعلام کد 16 رقمی که پس از خراش دادن لایه پوشاننده نمایان می شود از طریق سایت WWW.ttac.ir، شماره پیامک 20008822 و تلفن 0216185 و همچنین استعلام بارکد روی برچسب ازطریق اسکن بارکد با استفاده از نرم افزار تلفن همراه IRFDA TTAC را سه روش متداول در احراز اصالت فرآورده سلامت محور وارداتی عنوان کرد.
تعداد بازدید:
139
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:5 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal