مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۱
1400/12/08
راهکارهای حفظ و ارتقای سلامت روان در مقوله‌های مختلف

وبدا؛ سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در این گزارش راهکارها و توصیه هایی درراستای حفظ و ارتقای سلامت روان در مقوله های مختلف مثل کنترل استرس و نگرانی ارائه کرده است.
به گزارش وبدا؛ دکتر احمدی در تشریح این خبر اظهار داشت: خوردن صبحانه، تغییر عادت تکراری ملاقات با دوست و یا همکار در صبحانه و کسب آرامش و لذت بردن از زمان نکته حائز اهمیت در این مقوله است.
وی افزود: زمانی از روز را برای مدیتیشن و گوش کردن به موسیقی های ملایم اختصاص دهید و به جای نوشیدن قهوه در طول روز از آبمیوه استفاده کنید.
دکتر احمدی برای کنترل استرس و نگرانی گفت: کارهایتان را برنامه ریزی کنید و اولویت‌ها را در دستور کار قرار دهید. سعی نکنید کامل باشید و احساس نکنید که باید همه کارها را انجام دهید. همچنین از انجام دو یا سه کار همزمان اجتناب کنید.
وی کاهش میزان صدای اطراف و اختصاص صرف ناهار در یک زمان خاص وخارج از پشت میز کاری، و بالا بردن سلامت با غذا، خواب و استراحت خوب را از موارد پر اهمیت بیان کرد.
دکتر احمدی ورزش، جشن گرفتن تولد و دیگر مراسمات، دوری از افرادی ناقل استرس و منفی گرا را از دیگر راهکارهای کنترل نگرانی عنوان کرد و گفت: به استرسی که نمی توانید نادیده بگیرید به عنوان راهی برای بزرگ شدن و تغییر نگاه کنید. اگر آزرده می‌شوید به اخبار گوش نکنید. از خود تعریف کرده و چیزهای مثبتی بگویید.منابع خشنودی برای خود بیابید. ممکن است خانواده، دوست، سرگرمی، علایق، آخر هفته های مخصوص یا تعطیلات باشد. به خود برای یک چیز جدید و خوب جایزه دهید.
وی ادامه داد: سعی کنید اظهار کننده باشید. یاد بگیرید که احتیاجات و اختلافات خود را برای بیان خواهش و گفتن نه یاد بگیرید.از درخواست کمک نترسید.برای رسیدن به قرار وقت اضافه بگذارید.وقتی احساس استرس کردید نفس عمیق بکشید. در موقعیتهای سخت سعی کنید مورد خنده دار بیابید.راننده بد اخلاق نباشید. مهربانی و توجه نشان دهید. در را برای کسی باز کنید ، نامه ای را بردارید و... وقتی استرس دارید از خود بپرسید آیا واقعا مهم است؟ آیا یکسال بعد هم مهم خواهد بود؟
رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: در مقابل نقد و قضاوت سریع خود مقاومت کنید. شنونده بهتری شوید. در مقابل تغییرات نرمش به خرج دهید. همیشه آن طور که می خواهیم پیش نمی رود و دعا کنید، با خدا، با آن قدرت فراتر، و با راهنمای درونی تان صحبت کنید.
وی در تشریح مدیریت خشم و یا فسردگی و ضرورت مراجعه به روانشناس گفت: در زمان قرار گرفتن در معرض انتقاد، دقیقا به حرفهای طرف مقابل گوش دهید و سعی کنید آن را بفهمید و یادر صورت لزوم اطلاعات بیشتری را درخواست کنید. به او نگاه کنید و تماس چشمی تان را قطع نکنید. متقابلا انتقاد نکنید، حواستان به علائم هشدار دهنده اولیه خشم باشد و سطح برانگیختگی خود را پایش کنید. از روش های آرام سازی و خودگویی ها برای کاهش برانگیختگی استفاده کنید، یک زمانی درخواست کنید تا فکر کنید و ببینید آیا انتقاد توجیه دارد یا خیر.
دکتر احمدی در خصوص مواجهه با خشم دیگران توصیه کرد: آرامش خود را حفظ کنید، به حرف‌های طرف مقابل گوش دهید، از حرف‌های طرف مقابل سم زدایی کنید، موافقت کنید، عذر خواهی کنید و دیدگاه خود را بیان کنید.
وی درخصوص مواجهه با خصومت شدید دیگران نیز گفت: آرامش خود را حفظ کنید. به آرامی به طرف مقابل نگاه کنید و نفس بکشید. کمی عقب بروید و فاصله بگیرید. تماس چشمی را حفظ کنید. سرتان را بالا نگه دارید. یک ظاهر عادی را حفظ کنید. ممکن است قبل از فاصله گرفتن، بخواهید با طرف مقابل ارتباط برقرار کنید. سپس گوش دهید و گوش دهید. به او نشان دهید که به حرف‌های او گوش می‌دهید. اگر لازم است معذرت خواهی کنید و صحبت کردن را متوقف کنید و اجازه دهید او حرکت بعدی را انجام دهد.
دکتر احمدی در مواجهه با قلدری هم اظهار داشت: در بازی آن‌ها نیفتید، نفس عمیق بکشید. به آرامی به آن‌ها نگاه کنید و ترس خود را نشان ندهید. موافقت کنید. آن‌چه را که می‌خواهند به آنها بدهید. (شان خود را حفظ کنید)، اگر کارشان واقعا یک سرقت یا جرم است بگذارید آن را بردارند و سپس به پلیس اطلاع دهید. هرگز با آن‌ها وارد دعوای فیزیکی نشوید مگر اینکه مورد حمله قرار بگیرید. به آرامی، با حفظ تماس چشمی و یک وضعیت بدنی محکم از موقعیت دور شوید.
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد درباره رسیدگی به سلامت روانی و عاطفی کودکان هم گفت: به دست اوردن اطلاعات و اصلاح آنها، توضیح دادن به سوالات کودکان د زمینه کرونا متناسب با سن آنها، تشویق کودکان به صحبت در مورد احساسات و نگرانی ها، عدم سرنش کودک به خاطر احساساتی که دارد، در دسترس کودک بودن، بیشتر از آنچه لازم است به او اطلاعات ندهیم، خودداری از بازگو کردن اخبار ناگوار، کمک به کودکان تا در
تعداد بازدید:
236
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:5
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal