مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۷/۶
1403/07/04
پیام رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان به مناسبت روز جهانی بهداشت محیط
وبدا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری در پیامی فرارسیدن 26 سپتامبر برابر با 5 مهرماه سال 1403 "روز جهانی بهداشت محیط" را به فعالان این حوزه تبریک گفت.
به گزارش وبدا، در پیام دکتر محمدحسین اعرابی آمده است:
محیط سالم یکی از ارکان اساسی جهت نیل به وضعیت مطلوب سلامتی و دستیابی به اهداف توسعه پایدار است.
بهداشت محیط علم ارزیابی و کنترل کلیه عوامل محیطی است که به نحوی بر روی سلامت جسمی، روانی و اجتماعی انسان تأثیر داشته و یا خواهد داشت.
مهندسی بهداشت محیط در کشور به عنوان یک فعالیت منسجم، قدمتی بیش از 70 سال داشته و منشاء اثرات زیادی در ارتقاء سلامت جامعه بوده است.
تغییرات آب و هوایی به تنهایی بزرگترین تهدید علیه سلامتی است که انسان با آن مواجه است. تأثیرات آب و هوایی از طریق افزایش دما، ذوب گسترده برف و یخ، آلودگی هوا، بیماری، مهاجرت اجباری، خشکسالی و سیل، ایجاد باران های اسیدی، تخریب لایه ازن، فشار بر سلامت روان و افزایش گرسنگی و تغذیه نامناسب به سلامت آسیب می‌رسانند. 
 راه حل‌ پیشگیری از تغییرات آب و هوایی کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای است که سوخت‌های فسیلی اعم از زغال‌سنگ، نفت و گاز، بیشترین سهم را در تغییرات آب و هوایی جهانی دارند و بیش از 75 درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای جهانی را شامل می شوند.
بنابراین روز جهانی بهداشت محیط می تواند نقطه عطفی در برنامه های بهداشت محیط محسوب شود و برای تحقق سلامت مردم و آماده سازی عمومی و جلب همکاری های بین بخشی و حمایت مسئولین باشد.
اینجانب در پایان، فرارسیدن 5 مهرماه روز جهانی بهداشت محیط را به تمامی تلاشگران عرصه بهداشت محیط که با تمامی کاستی ها، کمبود ها و مشکلات، خدمت به مردم را برگزیده اند و برای دستیابی به سلامت عمومی احساس مسئولیت می کنند و با تحقیق و پژوهش در زمینه های بهداشت محیطی و شرکت در فعالیت های اجرایی همچون بهسازی محیط، بازرسی مستمر از اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، کنترل بهداشتی آب و مواد غذایی و ... در دور افتاده ترین نقاط این استان خدمت می کنند، تبریک عرض نموده و آرزوی موفقیت و تندرستی را از خداوند متعال خواهانم، امید است در سایه تلاش شما بزرگواران، همچون گذشته شاهد ظهور افقهای نوین علمی در ارتقاء بهداشت محیط و سلامت جامعه باشیم.

گفتنی است: امسال روز جهانی بهداشت محیط با شعار «ایجاد جوامع تاب آور از طریق کاهش خطر بلایا و تغییرات اقلیمی و سازگاری با آنها» گرامیداشته می شود.
تعداد بازدید:
169
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal