۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
1396/04/04 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/65CCCCCC.jpg
كشف و معدوم سازي بيش از 4تن مواد غذايي فاسد در ماه مبارك رمضان چهارمحال و بختياري
به گزارش وب دا؛ بهمن بنايي افزود: اين ميزان مواد غذايي از تاريخ ششم خرداد لغايت بيست و ششم اين ماه طي دو مرحله ده روزه پس از انجام نظارت بازرسين بر مراكز و اماكن بين راهي كشف گرديد.
به گفته وي، ‌در مدت 20 روز اجراي برنامه 10هزار و 234 مركز تهيه ،‌عرضه و فروش مواد غذايي مورد بازديد قرار گرفت.
وي تصريح كرد: با انجام ‌4هزار و 273 مورد بازديد در نهايت 110 مورد اخطار نواقص بحراني اعلام و 90 واحد متخلف به مراجع قضايي و سازمان هاي مربوطه معرفي گرديد.
بنايي، تعداد موارد منجر به تعطيلي واحد صنفي را يك مورد اعلام كرد و افزود: طي اين مدت يك هزار و 329 مورد كارت بهداشتي جهت متقاضيان واجد شرايط صادر گرديد.
سرپرست گروه سلامت محيط كار معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي شهركرد، تعداد اماكن عمومي و اماكن بين راهي تحت پوشش برنامه را به ترتيب 3هزار و 411 و 150 مورد اعلام كرد.
به گفته وي، ‌در تاريخ مذكور 770 سامانه آب رساني نيز مورد بازديد قرار گرفت.
بنايي تصريح كرد: نمونه برداري از مواد غذايي سنتي به تعداد 236 مورد و 45 مورد نمونه برداري از مواد غذايي صنعتي ،‌ چندين مورد نمونه برداري ميكروبي ٱب آشاميدني و آب استخر شنا و سنجش كلر آزاد باقيمانده در آب آشاميدني و آب استخر شنا از ديگر اقدامات صورت گرفته در قالب برنامه سلامت رمضان بشمار مي رود كه در راستاي تامين و حفظ سلامت شهروندان صورت گرفته است.
وي در ادامه با اشاره به نقش موثر گزارشات مردمي در تحقق هدف فوق الذكر افزود: طي اين مدت به 10 مورد از گزارشات مردمي كه از طريق سامانه اعلام شده بود و 79 مورد گزارش متفرقه رسيدگي و يك واحد عرضه كننده قليان تعطيل گرديد.
وي، برخورد با دستفروشان دوره گرد را از ديگر شرح وظايف بازرسين و كارشناسان بهداشت محيط در قالب اين برنامه عنوان كرد و افزود: 39 مورد برخورد با دستفروشان دوره گرد گزارش شده است.
بنايي خاطر نشان كرد: با توجه به همكار ي و تعامل دانشگاه با ساير ارگان هاي مرتبط با برنامه، ضمن برگزاري 17 جلسه هماهنگي و برنامه ريزي درون و برون بخشي ،‌50 مورد نظارت و بازرسي مشترك با سازمان و دستگاه هاي مرتبط در دو دهه اول ماه مبارك رمضان انجام شد.
تعداد بازدید: 79
Powered by DorsaPortal