۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
1397/04/17 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/82546636-71644552.jpg
مصرف اقلام خوراكي، آرايشي و بهداشتي سالم، از بزرگترين دغدغه هاي جامعه امروز
وب دا؛ سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكي شهركرد با توجه به اينكه بخش زيادي از اين كالاهاي مصرفي از كشور هاي ديگر وارد كشور مي شود افزود: امروز يكي از دغدغه هاي بزرگ، مصرف اقلام خوراكي، آرايشي و بهداشتي سالم است.
به گزارش وب دا؛ دكتر محمد باقر ملك پور، كنترل و نظارت سازمانهاي ذيربط از جمله سازمان غذا و دارو از محل توليد، حمل و نقل تا عرضه كالا جهت كاهش موارد قاچاق را بسيار حائز اهميت دانست و خاطر نشان كرد: يكي از راه هاي اطمينان از اصالت و سلامت اين گونه كالاها وجود برچسب هاي اصالت بر روي كالا مي باشد.
وي تصريح كرد: در اين راستا، سازمان غذا و دارو براي كليه محصولات سلامت محور اعم از خوراكي، آرايشي، بهداشتي، دارويي و تجهيزات پزشكي وجود برچسب اصالت و سلامت را الزامي نموده است.
به گفته وي، بازرسان معاونت غذا و دارو كليه محصولات سلامت محور را در سطح عرضه مورد بررسي قرار داده و در صورت مشاهده اقلام قاچاق و فاقد برچسب اصالت اقدام به جمع آوري كالا مي نمايند.
دكتر ملك پور در خصوص آمار كشفيات قاچاق كالاهاي سلامت محور در سالهاي 95 و 96 گفت: در مجموع 340 بازرسي صورت گرفته در سال 95 و 441 بازرسي در سال 96 ، مواردي منجر به كشف كالاهاي قاچاق شده است كه اين ميزان در سال 96 نسبت به سال 95 ، 15 درصد كاهش داشته است.
وي ادامه داد: افزايش نظارت و آموزش هاي عمومي" آشنايي با برچسب اصالت كالا " صورت گرفته توسط اين دستگاه سهم بسزايي در كاهش عرضه ي فرآورده هاي سلامت محور قاچاق داشته است.
دكتر ملك پور افزود: برچسب اصالت داراي ويژگي هايي است كه كليه عرضه كنندگان و مصرف كنندگان اقلام سلامت محور را قادر مي سازد اصالت كالا را مورد بررسي قرار داده و پس از حصول اطمينان از اصالت كالا اقدام به خريداري و مصرف كالاي مورد نظر نمايند.
وي متذكر شد، تنها راه شناسايي اصالت داروخارجي و يا داروي ايراني بالاي 50000 تومان از داروي قاچاق و تقلبي توجه به برچسب اصالت روي آن است.
دكتر ملك پور گفت: همچنين مصرف كنندگان مي توانند از طريق سايت www.ttac و يا شماره پيامك 20008822 اصالت دارو را استعلام نمايند.
تعداد بازدید: 161
Powered by DorsaPortal