۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
1397/07/14 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/image_2018_10_6-13_3_19_658_r2e.jpg
شصت و سومين جلسه كارگروه سلامت و امنيت غذايي استان تشكيل شد
وبدا؛ سرپرست معاونت اجتماعي دانشگاه علوم پزشكي، خدمات بهداشتي و درماني چهارمحال و بختياري از تشكيل شصت و سومين جلسه كارگروه سلامت و امنيت غذايي اين استان خبر داد.
به گزارش وبدا؛ دكتر علي احمدي افزود: اين جلسه يازده مهرماه 97 با حضور معاون سياسي و امنيتي استاندار، رياست دانشگاه علوم پزشكي و ساير اعضاي كارگروه در سالن شهيد مرداني استانداري تشكيل شد.
به گفته وي، در اين جلسه ضمن پيگيري مصوبات جلسه قبل و حمايت طلبي در تدوين برنامه جامع سلامت استان و ارائه گزارش راه اندازي كانون هاي سلامت محله شهرستان ها ، چالش هاي موجود در سياستگذاري در خصوص ابلاغيه مورخ 20/06/97 وزير محترم كشور و وزير محترم بهداشت درمان و آموزش پزشكي مورد بررسي قرار گرفت.
وي، ارائه گزارش جمع بندي اكيپ نظارتي زنجيره توليد آرد و نان و ارائه مشكلات مربوط به تامين آب روستاها ، ارائه مباحث مربوط به كشتار غيرمجاز دام و طيور را از ديگر مباحث مطرح شده در اين جلسه عنوان كرد.
دكتر احمدي افزود: همچنين با توجه به فعاليت بيش از 970 نانوايي در سطح شهرستان هاي نه گانه بر تشكيل اكيپ هاي بازرسي و بازرسي دوره اي زنجيره توليد نان بصورت كمي و كيفي تاكيد و اقدامات كارشناسان بهداشت محيط در راستاي اجراي بند دوم صورتجلسه شصت و سومين كارگروه سلامت و امنيت غذايي استان تشريح شد.
وي، تداوم كار كميته ساماندهي حيوانات ناقل بيماري و نظارت و تاكيد بر فعاليت هاي اين كميته از سوي دفتر امور شهري و روستايي استانداري و تاكيد بر ساماندهي و راه اندازي سايت هاي مربوطه را از ديگر موضوعات مطرح شده در اين جلسه كارگروه عنوان كرد و افزود: اين موضوع بمنظور تامين سلامت مردم و پيشگيري از بيماري هاي منتقله بين انسان و حيوانات و كنترل جمعيت حيوانات ناقل مورد بررسي قرار گرفت.
سرپرست معاونت اجتماعي دانشگاه علوم پزشكي شهركرد در ادامه از تشكيل 24 كانون و فعاليت 9 خانه مشاركت مردم در سلامت با حضور 302 عضو در استان خبر داد و افزود: كانون هاي سلامت محله با تاكيد بر استفاده از ظرفيت هاي موجود و اجتناب از دوباره كاري و هدف جلب مشاركت هاي بيشتر و توانمندسازي مردم بر اساس دستورالعمل ابلاغي از سوي وزارت بهداشت تشكيل و مشغول به فعاليت هستند.
معاون سياسي و امنيتي استاندار نيز در اين جلسه با اشاره به تدوين برنامه جامع سلامت استان اظهار داشت: اين برنامه در پي پاسخ به دو نياز مهم، تامين سلامت جامعه و حركت علمي در جهت توسعه كشور تدوين و سندي راهبردي است كه در همه ابعاد سلامت (جسمي، رواني، اجتماعي و معنوي ) تمركز دارد.
مرداني افزود: تدوين اين برنامه نيازمند صرف زمان و هزينه مشخص و همكاري بين بخشي و درون بخشي است.
تعداد بازدید: 114
Powered by DorsaPortal