۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
1397/07/22 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/67.jpg
تكنسينهاي دارويي با اصلاحات كاربردي در حوزه طب ايراني آشنا شدند.
وبدا؛ مدير اداره فراورده هاي طبيعي، سنتي، شير خشك و مكمل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكي شهركرد گفت: با هدف آشنايي تكنسينهاي دارويي شاغل در مراكز درماني استان با اصطلاحات داروئي مرسوم در حوزه طب ايراني، كارگاه آموزشي يك روزه اي در سالن اجتماعات معاونت غذا و دارو برگزار شد.
به گزارش وبدا به نقل از روابط عمومي معاونت؛ دكتر پگاه خسرويان افزود: با آغاز به كار سلامتكده طب ايراني در شهركرد تعداد زيادي از متخصصين اين رشته در حال خدمت رساني به مردم استان هستند و تا كنون بيماران زيادي با مراجعه به اين مركز از خدمات مورد نياز بهره مند شده اند.
وي تصريح كرد: در راستاي آشنايي بيشتر تكنيسينهاي دارويي با انواع و دسته بندي داروهاي طب ايراني و همچنين آشنايي با اصطلاحات داروسازي و نوع نسخه نويسي اين رشته، به همت معاونت غذا و دارو كارگاه آموزشي يك روزه اي در سالن اجتماعات معاونت غذا و دارو با حضور تكنيسينهاي دارويي شاغل در مراكز درماني استان برگزار گرديد.
به گفته وي، در اين كارگاه يك روزه دكتر عليرضا قيومي متخصص طب ايراني مباحث مربوط به نوع و طبقه بندي داروها در طب ايراني و نيز اصطلاحات داروسازي و نسخه نويسي اين رشته را تدريس كردند.
اين كارشناس امور داروئي در پايان اظهار اميدواري كرد: با توسعه اين رشته در استان چهارمحال و بختياري كه خاستگاه اغلب داروهاي گياهي كشور عزيزمان است زمينه استفاده مردم از اين داروها و روشهاي درماني طب ايراني فراهم گردد.
تعداد بازدید: 201
Powered by DorsaPortal