۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
1397/08/01 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/636455549615060704.jpg
توصيه‌هاي بهداشتي براي زوار اربعين
وبدا؛ مديرگروه پيشگيري و مبارزه با بيماري‌هاي مركز بهداشت چهارمحال و بختياري با اشاره به اينكه زمينه ابتلا به ويروس آنفوانزا در مراكز تجمع انسان‌ها بيشتر است گفت: افراد داراي بيماري‌هاي زمينه‌اي و سالمندان بايد قبل از اعزام به مراسم اربعين حسيني نسبت به تزريق واكسن اين بيماري اقدام كنند.
به گزارش وبدا به نقل از خبرگزاري فارس؛ دكتر محسن آذري‌پور ، با اشاره به لزوم تزريق واكسن آنفلوانزا به زائران در معرض خطر، گفت: افراد داراي بيماري‌هاي زمينه‌اي مانند قلبي و عروقي، ريوي، ديابت و ضعف سيستم ايمني و سالمندان بايد دو هفته قبل از اعزام براي مراسم اربعين حسيني نسبت به تزريق اين واكسن اقدام كنند.
مديرگروه پيشگيري و مبارزه با بيماري‌هاي مركز بهداشت چهارمحال و بختياري با اشاره به اينكه زمينه ابتلا به ويروس آنفوانزا در مراكز تجمع انسان‌ها بيشتر است، افزود: رعايت بهداشت فردي و شست‌وشوي مرتب دست‌ها با آب و صابون به دليل برخورد با سطوح مختلف مي‌تواند خطر ابتلا به اين بيماري را كاهش دهد.
وي با بيان اينكه تب بالا، بدن درد، گلودرد و سرفه از علائم ابتلا به آنفوانزا است، اضافه كرد: زائران در صورت مشاهده تب بالا و بدن درد به صورتي كه توانايي ايستادن ندارند فوراً به اكيپ‌هاي درماني مراجعه كنند.
دكتر آذري‌پوربا اشاره به اينكه در اين سفر احتمال ابتلا به بيماري‌هاي منتقله از آب و غذا نيز وجود دارد، ادامه داد: زائران از آب آشاميدني كه از سلامتش اطمينان دارند استفاده كنند و تحت هيچ شرايطي آب ناسالم مصرف نكنند.
مديرگروه بيماري‌هاي مركز بهداشت چهارمحال و بختياري گفت: زائران در هنگام مصرف غذا نيز از سلامت بهداشتي مواد غذايي در هنگام طبخ و توزيع مطمئن شوند.
وي، به زائران اربعين حسيني توصيه كرد؛ براي كاهش بار عوامل بيماري‌زا، علاوه بر رعايت بهداشت فردي، بعد از استفاده از سرويس بهداشتي و قبل از مصرف غذا دست‌هاي خود را با آب و صابون بشويند.
تعداد بازدید: 132
Powered by DorsaPortal