۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
1397/08/21 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/nmbchd.jpg
تشكيل جلسه برنامه ريزي هفته ملي ديابت
وبدا؛ در بيستمين روز از آبان ماه 97 با حضور رئيس مركز بهداشت استان چهارمحال و بختياري، نمايندگاني از اداره كل تربيت بدني اين استان، بيمه سلامت، مدير گروه خانواده، مدير گروه مبارزه با بيماري ها و مدير گروه آموزش سلامت مركز بهداشت استان،‌ مدير روابط عمومي و امور بين الملل دانشگاه علوم پزشكي شهركرد و كارشناسان مربوطه در سالن اجتماعات مركز بهداشت استان جلسه برنامه ريزي هفته ملي ديابت تشكيل شد.
به گزارش وبدا؛ سرپرست معاونت بهداشتي و رئيس مركز بهداشت استان چهارمحال وبختياري در اين جلسه با توجه به شيوع بيماري ديابت و عوارض جبران ناپذير آن بر ضرورت اطلاع رساني و آموزش همگاني تاكيد كرد.
سيد راشد جزايري اظهار داشت: بايد آموزش ها از سنين پايين آغاز و همه گروه ها را در بربگيرد و با اصلاح شيوه زندگي افراد عوامل خطر ابتلا به بيماري هاي غير واگير كاهش پيدا كند.
وي خاطر نشان كرد: 19 لغايت 25 آبان ماه بعنوان هفته ملي ديابت نامگذاري شده است و عناوين مختلفي براي ايام اين هفته متناسب با اولويت ها انتخاب شده است.
به گفته وي، شنبه مورخ 19 آبان ماه با عنوان "ديابت، رسانه و خانواده"، يكشنبه مورخ 20 آبان ماه با عنوان "ديابت، آموزش و خانواده"، دوشنبه مورخ 21 آبان ماه با عنوان "ديابت، تغذيه و خانواده"، سه شنبه مورخ 22آبان ماه با عنوان "ديابت، سازمان هاي مردم نهاد و خانواده"، چهارشنبه مورخ 23 آبان ماه با عنوان "ديابت، غربالگري و خانواده"، پنجشنبه مورخ 24آبان ماه با عنوان "ديابت، مشاركت هاي محلي و خانواده"، جمعه مورخ 25 آبان ماه با عنوان "ديابت، فعاليت هاي بدني و خانواده" نامگذاري شده است.
جزايري گفت: در اين جلسه پس از بحث و تبادل نظر مقرر گرديد: همايش بزرگ ديابت در مركز استان برگزار و در شهرستان ها نيز مراكز بهداشتي نسبت به آموزش جمعيت هدف اقدام نمايند.
سرپرست معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي شهركرد گفت: همچنين اختصاص بخشي از سخنراني و ائمه جمعه و جماعات به موضوع پيشگيري و كنترل بيماري ديابت، برگزاري ايستگاه هاي سلامت در محل برپايي نماز عبادي و سياسي جمعه، برگزاري پياده روي براي كاركنان مراكز تابعه دانشگاه از ديگر برنامه هاي پيش بيني شده براي هفته ملي ديابت در سطح استان چهارمحال و بختياري است.
وي گفت: همچنين از ظرفيت رسانه ملي با حضور كارشناسان در برنامه هاي راديويي و تلويزيوني استفاده و آموزش هاي همگاني نيز به مردم ارائه خواهد شد.
تعداد بازدید: 106
Powered by DorsaPortal