۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
1398/03/04 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/image_2019_5_21-15_0_20_44_UNcC.jpg
اعلام آمادگي مدير كل صدا و سيماي مركز استان براي تعامل بيشتر با دانشگاه علوم پزشكي
وبدا؛ مدير كل صدا و سيماي مركز چهارمحال و بختياري در نشست هم انديشي با سرپرست و هيئت رئيسه دانشگاه علوم پزشكي نسبت به تعامل هر چه بيشتر و انعقاد تفاهم نامه همكاري هاي دو جانبه با اين مجموعه اعلام آمادگي كرد.
به گزارش وب دا؛ دكتر يوسف افشارنيا در اين نشست كه معاونين برنامه ريزي و نظارت، صدا، سيما، خبر، اداري و مالي، فضاي مجازي و مشاور و مدير كل روابط عمومي سازمان نيز حضور داشتند اظهار داشت: صدا و سيما به عنوان بازوي رسانه اي با تمامي مجموعه هاي اداري، شركت ها و بخش خصوصي و دولتي در تعامل است.
وي با اشاره به مجموعه نظرات بيان شده از سوي سرپرست و معاونين دانشگاه علوم پزشكي، آگاهي بخشي و آموزش و اطلاع رساني ، ترويج روحيه نشاط در جامعه، توجه به سواد سلامت جامعه، عدم تبليغات كالاهاي آسيب رسان، انعكاس موفقيت هاي علمي و پژوهشي اين مجموعه را از مطالبات اين عزيزان برشمرد.
دكتر افشارنيا با بيان اينكه در حال حاضر نظارت هاي لازم براي داشتن استانداردهاي تعريف شده و مجوز بهداشتي براي كالاهاي تبليغاتي صورت مي گيرد افزود: هركجا كه آگاهي ها مغاير با سياست هاي حوزه سلامت باشد تبليغات ممنوع است، با اين وجود مسئولين و متوليان امر در صورت مشاهده مغايرت مي توانند به ما اطلاع و موضوع را پيگيري نمايند.
وي در خصوص حضور برخي كارشناسان طب سنتي و احتمال انتشار برخي مطالب ضد و نقيض در خصوص داروهاي گياهي و طب ايراني و اسلامي افزود: شوراي عالي سلامت سازمان به شدت حضور كارشناسان و افراد غير مجاز را محدود و تحت نظارت قرار داده است و در حال حاضر تعداد اندك و مورد تاييد در برنامه هاي تلويزيوني و راديويي حضور پيدا مي كنند.
وي با بيان اينكه حوزه پزشكي از حساسيت هاي بالايي برخوردار است و با جان، روح، روان و جسم افراد سرو كار دارد افزود: تا حد امكان توليد محتوا در اين حوزه بايد بشكل تخصصي انجام شود.
وي، با اعلام آمادگي نسبت به تهيه محتواهاي هدفمند و برنامه ريزي شده افزود: تعامل، همفكري مسئولين و متخصصين مي تواند ما را در توليد محتواهاي غني و علمي ياري كند.
وي با تاكيد بر لزوم نظارت، هدايت و مديريت محتواي توليدات رسانه ها اظهار داشت: مي تواند در قالب تفاهم نامه برنامه هاي تخصصي با حضور كارشناسان و پزشكان مورد تاييد دانشگاه توليد و در اختيار مردم قرار بگيرد.
گفتني است، نشست هم انديشي مدير كل و معاونين صدا و سيما و سرپرست و هيئت رئيسه دانشگاه علوم پزشكي شهركرد روز دوشنبه مورخ 30 ارديبهشت ماه 98 برگزار و ضمن تاكيد معاونين دانشگاه علئوم پزشكي بر لزوم حضور كارشناسان و پزشكان متخصصين در برنامه هاي راديويي و تلويزيوني، عدم تبلغ كالاهاي آسيب رسان بر اساس ماده 37 و ابلاغ نامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي به دانشگاه هاي علوم پزشكي، انعكاس دستاوردهاي دانشگاه در حوزه آموزش و تربيت نيروي متخصص و فعاليت پزشكان در تمامي گروه هاي تخصصي و كاهش چشم گير حجم ارجاع بيمار به بيمارستان هاي استان هاي همجوار، اطلاع رساني از كالاهاي قاچاق و آسيب رسان،توليد محتوا و مستندات از فضاهاي آموزشي ، مراكز تحقيقاتي و دستاوردهاي پژوهشي و اتشار موفقيت هاي دانشگاه در حوزه هاي مختلف ارائه خدمات بهداشتي، درماني، آموزشي، فرهنگي و توسعه اي، از سوي مدير كل صدا و سيماي استان براي هرگونه همكاري با دانشگاه اعلام آمادگي شد.
تعداد بازدید: 101
Powered by DorsaPortal