۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
1398/05/06 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/hepatit.jpeg
هپاتيت B و C مهمترين عوامل ايجاد كننده سرطان كبد هستند
وبدا؛ معاون فني مركز بهداشت چهارمحال و بختياري با بيان اينكه، 28 جولاي هر سال برابر با ششم مرداد ماه بعنوان روز جهاني هپاتيت نامگذاري شده است افزود: هپاتيت B و C مهمترين عوامل ايجاد كننده سرطان كبد هستند.
به گزارش وبدا؛ دكتر محسن آذري پور با اشاره به اينكه هپاتيت هاي B و C قابل پيشگيري هستند و واكسيناسيون هپاتيت B باعث ايمني و پيشگيري از ابتلا از بيماري مي شود تصريح كرد: آزمايش به موقع هپاتيت باعث درمان به موقع و پيشگيري از پيشرفت بيماري و سرطان كبد مي شود.
به گفته وي، با درمان به موقع و مناسب اين بيماري مي توان از عوارض تهديد كننده حيات، يعني سيروز و سرطان كبد جلوگيري كرد.
وي، از شايع ترين راه انتقال هپاتيت C در كشور به استفاده مشترك از سرنگ و سوزن آلوده اشاره داشت و به افراد در معرض خطر توصيه كرد: سريعاً آزمايش بدهند.
دكتر آذري پور، ارتباط جنسي را يكي از راه هاي انتقال هپاتيت B و C دانست و گفت: اگر نتيجه آزمايش هپاتيت مثبت است، نياز به درمان دارد و نبايد درمان آن را به تاخير انداخت.
معاون فني مركز بهداشت استان با بيان اينكه 3 ماه درمان مي تواند باعث بهبود قطعي مبتلايان به هپاتيت C شود اظهار داشت: تنها يك نفر از هر 10 فرد مبتلا به هپاتيت C از بيماري خود آگاه هستند.
وي، اصلي ترين گروه هاي در معرض خطر ابتلا به هپاتيت C در ايران را در درجه اول شامل: مصرف كنندگان تزريقي مواد و افراد داراي رفتار هاي پرخطر جنسي و در درجه بعد شامل افراد مبتلا به هموفيلي، تالاسمي و بيماران تحت دياليز برشمرد.
تعداد بازدید: 98
Powered by DorsaPortal