۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
1398/05/27 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/photo_2019-08-18_15-22-15.jpg
نيروهاي پرستاري از بهترين سرمايه هاي انساني محسوب مي شوند
وبدا؛ معاون مراقبت هاي پرستاري وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در اولين جشنواره ايمني بيمار در دانشگاه علوم پزشكي شهركرد گفت: داشتن نيروهاي تلاشگر، همراه و همدل و عاشق خدمت بزرگترين سرمايه براي هر سيستم محسوب مي شود و در اين بين پرستاران از بهترين سرمايه هاي انساني كشور بشمار مي روند.
به گزارش وبدا؛ دكتر مريم حضرتي ، ضمن تبريك عيد بزرگ غدير خم و ابراز خرسندي از حضور در استان شهيد پرور و جمع مسئولين و كادر درماني دلسوز و با اشاره به بازديد شب گذشته از دو مركز آموزشي و درماني آيت الله كاشاني و هاجر (س) شهركرد اظهار داشت: از بودن در كنار پرستاراني كه به جاي گلايه مندي از 12 ماه تاخيري در پرداخت ها، اضافه كار اجباري از عشق وعلاقه خود به كار و تلاششان براي رفاه حال بيمار و آرامش بخشيدن به بيماران و همراهان آنان سخن مي گويند بسيار خرسند و شاكر خداوند هستم.
وي با اشاره به نقش و جايگاه پرستاران در ارائه خدمات حوزه سلامت افزود: علي رغم فراهم بودن همه شرايط اگر تيم پرستاري خوب و با انگيزه اي در سيستم وجود نداشته باشد، عملكرد موثر اتفاق نخواهد افتاد.
دكتر حضرتي، مسئله ايمني بيمار را از مسائل مهم در حوزه آموزش برشمرد و اظهار داشت: براي دسترسي عادلانه به خدمات و ايمني و ارائه خدمات با كيفيت ضمن ارتقاء آموزش ها بايد مردم آموزش هاي لازم را فرا بگيرند.
وي، جمعيت سالمند كشور را 9.2 درصد اعلام كرد و افزود: با توجه به سرعت رشد جمعيت سالمندان تا 30 سال آينده با سونامي سالمندي در كشور مواجه خواهيم شد و از هر 5 نفر يك نفر سالمند بالاي 60 سال خواهيم داشت.
دكتر حضرتي ادامه داد: بنابراين 30 سال فرصت داريم تا نيروهاي لازم براي مراقبت از سالمندان را تربيت نمائيم چرا كه سالمندي همراه با رشد فزاينده بيماري هاي غير واگير همچون ديابت و فشار خون بالا است.
وي، از افزايش هزينه هاي درماني بعنوان مسئله جهاني ياد كرد و گفت: امروز نگرش جهاني تغيير يافته و به جاي توسعه بخش هاي درماني به دنبال آموزش خود مراقبتي و توانمند سازي افراد است.
معاون مراقبت هاي پرستاري وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي تصريح كرد: با توجه به تغييرات جامعه مسئله ايمني همان مسئله پيشگيري است و بايد جمعيت سالمند را به لحاظ فعاليت بدني ، مشاركت در جامعه، تعامل و ذهني فعال نمود تا هزينه هاي درمان كاهش پيدا كند.
وي جمعيت اعضاي هيات علمي پرستاري را در حال حاضر حدود دوهزار نفر اعلام كرد و افزود: هنوز مسائل زيادي در اين حوزه حل نشده باقي مانده است كه با بسيج پرستاران براي حفظ ايمني و مراقبت از خودشان و آموزش و آگاه سازي جامعه مي توان در راستاي حل اين مسائل گام برداشت.
وي با تاكيد بر اينكه براي صيانت از سلامت پرستاران بايد آموزش هاي لازم ارائه شود افزود: از مهمترين اقدامات معاونت پرستاري وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي برنامه استقرار سلامت جامعه، سلامت روان و سلامت سالمندي است.
دكتر حضرتي با بيان اينكه عملكرد پرستاران بايد از حيطه بيمارستاني به سمت مراقبت در منزل سوق پيدا كند افزود: آئين نامه مراقبت در منزل در حال تدوين نهايي و پوشش بيمه اي مراقبت در منزل براي 5 بيماري رايج در شوراي بيمه مصوب و به زودي مراقبت در منزل نيز تحت پوشش بيمه اي قرار خواهد گرفت.
وي در پايان ابراز اميدواري كرد: استمرار اين جشنواره در كشور و تبادل تجربيات و نمايش خلاقيت ها و قابليت هاي حوزه پرستاري موجب ارتقاء سلامت بيمار، خانواده ها، پرستاران و گروه هاي پرستاري شود.
گفتني است، اولين جشنواره ايمني بيمار در بيست و هفتمين روز از مردادماه 98 در دانشگاه علوم پزشكي شهركرد برگزار شد.
تعداد بازدید: 152
Powered by DorsaPortal