۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
1398/05/27 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/photo_2019-08-18_15-27-06.jpg
نگاه تك بعدي به مسائل حوزه سلامت مانند نگاه تك بعدي به هر مسئله ديگر، آسيب زا است
وبدا؛ سرپرست دانشگاه علوم پزشكي، خدمات بهداشتي و درماني چهارمحال و بختياري ، با بيان اينكه هدف اول سيستم بهداشت و درمان دسترسي به موقع و مناسب مردم به خدمات اين حوزه است و هدف غايي خدمتگزاران در اين سيستم ارائه خدمتي اثر بخش، ايمن و با كيفيت است گفت: نگاه تك بعدي به اين حوزه مانند هر مسئله ديگر اشتباه و آسيب رسان است.
به گزارش وبدا؛ دكتر مجيد شيراني در اولين جشنواره ايمني بيمار در حضور معاون مراقبت هاي پرستاري وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، مدير كل توانمندسازي نيروهاي انساني معاونت پرستاري وزارت، كارشناس وقايع ناخواسته و كارشناساني اداره كل نظارت و ارزيابي معاونت درمان اين وزارت و روسا ادارات پرستاري و نظارت بر درمان ، ايمني بيمار دانشگاه هاي قطب ( يزد، اصفهان، كاشان و شهركرد) و جمع كثيري از پرستاران شاغل در مراكز درماني استان ضمن تقدير از عوامل اجرايي برگزار كنندگان اين جشنواره، خدمت هدفمند، ايمن و با كيفيت را موجب تحقق هدف نهايي يعني حفظ كرامت انساني دريافت كنندگان خدمات دانست.
وي اظهار داشت: ارائه خدمات شامل سه وجه ارائه دهندگان خدمت، دريافت كنندگان خدمت و حوزه حاكميتي و پشتيباني است كه هر يك بايد داراي ويژگي هايي باشند تا خدمات به خوبي و با رضايتمندي هر دو طرف ارائه دهنده و دريافت كننده خدمت ارائه گردد.
دكتر شيراني، عالم و عامل بودن ارائه دهنده خدمت به كار خود را حداقل فاكتور لازم و داشتن دانش ، مهارت و فن براي ارائه خدمت مطلوب و مزين بودن به اخلاق حرفه اي را از خصايص لازم براي ارائه دهندگان خدمت برشمرد و افزود: بروز اين ويژگي ها مستلزم اتخاذ سياست هاي تشويقي و انگيزشي است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشكي شهركرد، آموزش خوب ، مطلع بودن نسبت به حقوق و قدرشناسي و قانون مندي را از ويژگي هاي مهم براي دريافت كنندگان خدمات برشمرد و افزود: عملكرد حاكميت و مسئولين نيز بايد شفاف، قانون مند، عالدلانه و حمايتي باشد.
وي با بيان اينكه در چنين صورتي است كه جامعه حركتي رو به جلو خواهد داشت خاطر نشان كرد: سيستم بهداشت و درمان در علوم پزشكي در حوزه دانش در مرز هاي جهاني حركت مي كند و به واسطه حجم و تعداد دريافت كنندگان خدمات از حوزه هاي فني و ماهر در دنيا محسوب مي شود.
دكتر شيراني عدم هماهنگي، عدم شفافيت و فراهم نبودن برخي از زيرساخت ها را علت بروز نارضايتي ها در اين حوزه عنوان كرد و افزود: بدون شك برگزاري چنين فضاهايي آموزشي و فرصت بازآموزي و تبادل تجربيات مي تواند موجب ارتقاء عملكرد و هماهنگي ها در سه وجه ارائه دهندگان و دريافت كنندگان خدمات و سيستم حاكميتي شود.
گفتني است، اولين جشنواره ايمني بيمار در بيست و هفتمين روز از مردادماه 98 در دانشگاه علوم پزشكي شهركرد برگزار شد.
تعداد بازدید: 177
Powered by DorsaPortal