۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
1398/07/11 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/sddd.jpg
استقرار اكيپ هاي مشاوره و تشخيصي در شهرستان لردگان در پي ابتلاء تعدادي از اهالي يكي از روستاها به بيماري ايدز
وبدا؛ سرپرست دانشگاه علوم پزشكي، خدمات بهداشتي و درماني چهارمحال و بختياري ، از استقرار 2 اكيپ كامل مشاوره و تشخيص در شهرستان لردگان خبر داد.
به گزارش وبدا؛ دكتر مجيد شيراني افزود: همچنين يك اكيپ در مركز بهداشت استان مستقر و براي افرادي كه تمايل به انجام آزمايشات در استان را ندارند با هماهنگي هاي بعمل آمده، با استان هاي اصفهان، شيراز و كهكلويه و بوير احمد انجام شده است، انجام آزمايشات در اين استان ها امكان پذير است.
به گفته وي، كليه هزينه هاي آزمايشات و تامين دارو بصورت رايگان در اختيار مردم قرار گرفته است.
وي، در خصوص جزئيات بيشتر اخبار منتشر شده در فضاهاي مجازي و شبكه هاي اجتماعي اظهار داشت: از حدود چند ماه قبل به دنبال شناسايي يكي دو مورد از مبتلايان مشكوك به ويروس HIV در اين روستا تيم هاي عملياتي تشخيصي معاونت بهداشت و درمان، روستا را تحت رصد قرار داده و بصورت داوطلبانه افراد در معرض خطر ، آزمايشات بيماري را انجام و با توجه به ابتلاي تعدادي از اهالي افراد در ارتباط با اين افراد تحت آزمايش قرار گرفتند و خدمات مشاوره و درمان در محل و در مركز استان براي اين عزيزان در حال ارائه است.
دكتر شيراني گفت: اوضاع از نظر علمي و پيشگيري تحت كنترل است.
وي، بيشترين كمك به اهالي روستا در شرايط كنوني را، همراهي با دانشگاه در ارائه خدمات بهتر و كمك به حفظ محرمانگي اطلاعات بيماران دانست.
سرپرست دانشگاه علوم پزشكي شهركرد، علت تاخير در اطلاع رساني را بررسي كامل و محرمانگي اطلاعات بيماران و رعايت حرمت اين عزيزان عنوان كرد.
وي از نكات حائز اهميت در خصوص بيماري ايدز گفت: از ورود ويروس تا ابتلا به بيماري ايدز اگر همراهي و اقدامات درماني مناسب انجام شود كاملا قابل كنترل بوده و نكته ديگر، اين بيماري در طول ساليان متمادي ايجاد و ممكن است سابقه آن به چندين سال قبل برگردد و طي اين مدت بيماري در اين افراد كشف شده است.
وي در خصوص اطلاعات درج شده در فضاهاي مجازي گفت: تعداد و علل اعلام شده از طرف دانشگاه و مراكز تخصصي و علمي مورد تاييد نيست.
وي در ادامه از مردم خواست، اطلاعات و اخبار را از مراجع رسمي و علمي مثل دانشگاه علوم پزشكي و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و ساير مراجع رسمي پيگيري نمايند.
دكتر شيراني در خصوص منشاء انتشار بيماري اظهار داشت: نمي توانيم مشخص كنيم، ضمن اينكه ياد آور مي شويم راه هاي انتقال بيماري شناخته شده است، لذا بررسي ها و آزمايشات براي مشخص نمودن اينكه بيشترين راه انتقال كدام است در حال انجام است.
تعداد بازدید: 253
Powered by DorsaPortal