۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
1398/07/11 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/image_2019_10_3-18_38_33_212_TAD.jpg
هيچ نگراني براي كمبود دارو يا اقدامات تشخيصي ايدز وجود ندارد
وبدا؛ رئيس مركز مديريت بيماري‌هاي واگيردار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با بيان اينكه همه امكانات و تجهيزات مراقبت و درمان از بيماران ايدز در كشور وجود دارد افزود: اين امكانات در چهارمحال و بختياري و شهرستان‌هاي تابعه آن نيز موجود است و جاي هيچ نگراني درخصوص كمبود دارو و اقدامات تشخيصي نيست.
به گزارش وبدا؛ دكتر محمدمهدي گويا در سفر به شهركرد گفت: عفونت HIV و بيماري ايدز از مهم‌ترين بيماري‌هايي است كه در سطح كشور توسط نظام سلامت دنبال مي‌شود.
رئيس مركز مديريت بيماري‌هاي واگيردار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با اشاره به اينكه تاكنون حدود 38 هزار نفر در كشور مبتلا به عفونت ايدز شده اند افزود: در حال حاضر چيزي حدود 15 هزار نفر در كشور تحت مراقبت و درمان قرار دارند.
وي با بيان اينكه افراد مبتلا به HIV ممكن است هر كدام به دليلي مبتلا به اين بيماري شده باشند، ادامه داد: وظيفه نظام سلامت كشور شناسايي، مراقبت و درمان اين افراد است.
دكتر گويا با تاكيد بر اينكه ايدز ديگر يك بيماري كشنده و مرگبار كه قبلا از آن نام برده مي‌شد نيست، عنوان كرد: اين بيماري كاملا قابل درمان بوده و يك فرد بيمار مي‌تواند بدون اينكه عارضه‌اي داشته باشد تا سال‌ها زندگي كند.
رئيس مركز مديريت بيماري‌هاي واگيردار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي خاطرنشان كرد: يكي از اقدامات مهم براي نظام سلامت كشور شناسايي سريع افراد مبتلا به اين بيماري و مراقبت و درمان آن‌ها است.
وي اضافه كرد: همه امكانات و تجهيزات مراقبت و درمان از بيماران ايدز در كشور وجود دارد، اين امكانات در چهارمحال و بختياري و شهرستان‌هاي تابعه آن نيز موجود است و جاي هيچ نگراني درخصوص كمبود دارو و اقدامات تشخيصي نيست.
دكتر گويا تصريح كرد: در بحث بيماري HIV هماهنگي صورت گرفت تا مردم بتوانند به راحتي با مجموعه بهداشت و درمان ارتباط گرفته و از مشاوره ابتدايي، انجام آزمايش و درمان و مراقبت در صورت مثبت بودن آزمايشات استفاده كنند.
رئيس مركز مديريت بيماري‌هاي واگيردار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي به محرمانه بودن بيماري ايدز بين فرد و پزشك اشاره و بيان كرد: وظيفه مجموعه نظام سلامت است كه در كنار مردم باشند و هرگز اسرار محرمانه بين پزشك و بيمار فاش نخواهد شد.
وي با بيان اينكه مأموران بهداشتي امين مردم هستند و در دورافتاده‌ترين نقاط كشور به مردم ارائه خدمت مي‌كنند، افزود: درمان و مراقبت در بحث بيماري ايدز مدت‌ها است كه در كشور انجام مي‌شود و هر فردي تمايل دارد و فكر مي‌كند در معرض ابتلا به اين بيماري قرار داشته مي‌تواند به مراكز درماني مراجعه كرده تا تحت تشخيص و احيانا درمان قرار گيرد.
دكتر گويا تاكيد كرد: رسانه‌هاي بيگانه به هيچ وجه به‌دنبال طرفداري از مردم نيستند آن‌ها به دنبال ضربه زدن به نظام سلامت ايران‌ هستند.
تعداد بازدید: 228
Powered by DorsaPortal