۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
1398/07/21 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/1570615442-.jpg
روزشمار و برنامه‌هاي هفته ملي غذا در چهارمحال و بختياري
وبدا؛ مدير اداره نظارت بر مواد غذايي، آشاميدني، آرايشي و بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي شهركرد با اشاره به اينكه برمبناي شعار جهاني روز غذا، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي شعار ملي « اصلاح الگو تغذيه براي حفظ و ارتقا سلامت» را اعلام كرده است، گفت: اين شعار خود شامل موارد و آيتم‌هايي مي‌شود.
به گزارش وبدا؛ ابراهيم داوودي درخصوص هفته ملي غذا كه از بيستم مهرماه آغاز و تا بيست و ششم مهرماه ادامه دارد، گفت: شعار جهاني روز غذا كه سازمان خوار و بار كشاورزي ملل متحد با توجه به حساسيت گرسنگي اعلام كرده است « رفتار ما آينده ما را مي‌سازد، رژيم غذايي سالم براي دنياي بدون گرسنگي است» است.
مدير اداره نظارت بر مواد غذايي، آشاميدني، آرايشي و بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي شهركرد با اشاره به اينكه برمبناي همين شعار جهاني، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي شعار ملي « اصلاح الگو تغذيه براي حفظ و ارتقا سلامت» را اعلام كرده است، افزود: اين شعار خود شامل موارد و آيتم‌هايي مي‌شود.
وي ادامه داد: شعار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در بحث موادغذايي شامل كاهش مصرف قند، نمك و چربي در محصولات غذايي و آشاميدني، درج نشانگر تغذيه در راستاي ارتقا دانش مصرف‌كنندگان، درج نشان ايمني و سلامت محصولات غذايي، مبارزه با قاچاق كالاهاي سلامت در حوزه غذايي، برچسب اصالت كالا و سيستم رهگيري و رديابي در حوزه غذا و لوازم بهداشتي و آرايشي، پيگيري مشكلات و فرايندهاي محصولات غذايي و درنهايت اطلاع‌رساني و ارتقا آگاهي مصرف‌كنندگان در حوزه سلامت غذا مي‌شود.
داوودي بيان كرد: معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكي شهركرد با توجه به اهداف اعلام شده از سوي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي ويژه برنامه‌هاي هفته ملي غذا را در دستوركار خود قرار داده است.
مدير اداره نظارت بر مواد غذايي، آشاميدني، آرايشي و بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي شهركرد با اشاره به اولين روز هفته ملي غذا با عنوان غذا، آگاهي و سلامت بحث صبحانه سلامت برگزار شده و در دو مدرسه نيز اطلاع‌رساني‌ها درخصوص غذاي سالم توسط كارشناسان صورت گرفته است، ادامه داد: همزمان با دومين روز اين هفته با عنوان غذا، صنعت و سلامت آموزش درخصوص نشانگرهاي رنگي و مواد غذايي براي اتحاديه‌ها و اصناف توضيح داده شد.
وي با بيان اينكه دوشنبه هفته جاري با عنوان غذا، سفيران و سلامت نامگذاري شده است كه مقرر شد در يكي از مدارس شهركرد مسابقه صبحانه سالم برگزار شود، خاطرنشان كرد: در روز سه‌شنبه كه با عنوان غذا، نظارت و سلامت نامگذاري شده است برنامه‌هايي جهت كاهش مقدار شاخص‌هايي مثل نمك، قند و چربي‌هاي ترانس، لزوم درج نشانگرهاي رنگي و معرفي و تقدير از واحدهاي برگزيده كه بالاترين نمره PRPF را كسب كرده‌اند انجام مي‌شود.
داوودي با تاكيد بر اينكه در روز چهارشنبه به نام غذا، آموزش و سلامت براي دانشجويان دانشگاه‌هاي آزاد و علوم پزشكي آموزش‌هايي درنظر گرفته شده است كه با برپايي غرفه درخصوص غذاي سالم و مواد آرايشي و بهداشتي قاچاق همراه است، اضافه كرد: روز پنجشنبه با شعار غذا، تحرك و سلامت گردهمايي مسؤولان فني كارخانه‌ها و كارگاه‌هاي توليد مواد غذايي، آرايشي و بهداشتي برگزار مي‌شود.
مدير اداره نظارت بر مواد غذايي، آشاميدني، آرايشي و بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي شهركرد افزود: روز آخر هفته ملي غذا با عنوان غذا، معنويت و سلامت نامگذاري شده است كه در ستادهاي نماز جمعه غرفه‌هايي در اين راستا برگزار شده و به وسيله پوستر و بروشوراطلاع‌رساني‌هاي لازم درخصوص مواد غذايي، لوازم آرايشي و بهداشتي سالم به نمازگذاران انجام خواهد شد.
تعداد بازدید: 247
Powered by DorsaPortal