۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
1398/08/07 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/_MG_7389.jpeg
چاقي آغاز راهي براي ابتلا به بيماريهاي غيرواگير
وبدا؛ كارگاه دو روزه آموزشي تغذيه در چاقي و بيماريهاي غير واگير ويژه مراقبين سلامت مراكز خدمات جامع سلامت پانزدهم و شانزدهم مهرماه در سالن اجتماعات مركز بهداشت شهرستان شهركرد برگزار شد.
به گزارش وبدا به نقل از روابط عمومي مركز؛‌ طي برگزاري اين كارگاه عوامل بروز چاقي و نقش آن در ابتلا به بيماريهاي غير واگير تشريح شد.
پروين روغني، چاقي را يكي از عوامل بيماري دانست كه بدليل الگوي ناصحيح تغذيه و كم تحركي دامن بشر امروزي را گرفته و يكي از راههاي مقابله با آن اصلاح تغذيه است.
كارشناس مسئول واحد تغذيه و يكي از مدرسين اين كارگاه افزود: چاقي يك بيماري مزمن و نوعي سوء تغذيه است كه بايد همانند ساير بيماريهاي مزمن درمان شود تا از بروز برخي بيماريها مانند بيماريهاي قلبي و عروقي، ديابت، پرفشاري خون و ديگر بيماريها جلوگيري شود.
كارشناس مسئول واحد تغذيه ادامه داد: چاقي نوعي بيماري مزمن است كه با بالا رفتن وزن بدن از محدوده طبيعي براي فرد اتفاق مي افتد و بدن را براي ابتلا به ساير بيماريها آماده مي سازد.
روغني، مصرف غذاهاي پركالري و چرب، كم مصرف كردن سبزيجات ، كم تحركي پر خوري بدليل تنهايي و فرار از نگراني و استرس را از عوامل مهم چاقي عنوان كرد.
وي افزود: بيماريهاي قلبي و عروقي، سكته مغزي و قلبي، فشارخون بالا ، ديابت ، عوارض ريوي، بيماريهاي كبدي و مجاري صفراوي ، نقرس ، سيروز كبدي ، درد مفاصل و سرطانها از عوارض چاقي بشمار مي رود.
تعداد بازدید: 282
Powered by DorsaPortal