۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
1398/08/20 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/258c30fc6522008353aeb40723eb67aeCCCCCCCCCCCCCCCCC.jpg
استقرار نظام نسخه نويسي و نسخه پيچي الكترونيك در داروخانه هاي استان چهارمحال و بختياري
وبدا؛ سرپرست معاونت غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي، خدمات بهداشتي و درماني چهارمحال و بختياري، از اجراي طرح نسخه نويسي و نسخه پيچي الكترونيك در آينده اي نزديك در كليه داروخانه هاي سطح اين استان و آماده سازي زير ساخت هاي سخت افزاري و نرم افزاري مورد نياز اين طرح خبر داد.
به گزارش وبدا؛ دكتر رضا محمدي با اعلام اين خبر افزود: با توجه به در اولويت قرار گرفتن استقرار نسخه ‌نويسي و نسخه ‌پيچي الكترونيك در برنامه ‌هاي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و همچنين اهميت توسعه خدمات الكترونيك حوزه سلامت در افزايش كيفيت خدمت به شهروندان و توسعه كسب ‌وكارهاي مرتبط با اين حوزه و با توجه به نقش پررنگ داروخانه‌ها در چرخه ارائه خدمات سلامت و با هدف كاهش هزينه‌ها و افزايش بهره‌وري اين مراكز، ضمن هماهنگي با موسسين داروخانه ها اقدامات لازم در جهت اجراي بهينه اين طرح در استان چهارمحال و بختياري در حال انجام است.
وي تصريح كرد: ضمن مكاتبه با موسسين داروخانه ها تاكيد شده است كه پيگيريهاي لازم با شركت نرم‌افزاري طرف قرارداد داروخانه ها براي دريافت گواهي تبادل با پرونده الكترونيك سلامت از مركز مديريت آمار و فناوري اطلاعات وزارت بهداشت و ارتقا نرم‌افزار موجود قبل از پايان آبان‌ماه سال جاري به عمل آيد. دكتر محمدي تاكيد كرد، شركتهاي نرم ‌افزاري داروخانه هايي كه در مهلت‌ تعيين شده موفق به دريافت گواهي تبادل اطلاعات نشوند مجوز فعاليت آنها در مراكز سلامت به حالت تعليق درآمده و يا سلب خواهد شد.
وي افزود: در خصوص تهيه توكن سخت‌افزاري از دفاتر پيشخوان براي فراهم‌سازي امكان تبادل امن اطلاعات با درگاه يكپارچه تبادل اطلاعات سلامت، از داروخانه ها خواسته شد اقدامات لازم را انجام دهند.
دكتر محمدي در ادامه متذكر شد: دستورالعمل نحوه و زمان دريافت توكن در پايگاه اينترنتي http://regulatory.it.behdasht.gov.ir از نيمه آبان‌ماه سال جاري قرار خواهد گرفت.
سرپرست معاونت غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي شهركرد ضمن تاكيد در خصوص فراگيري كاربري و بهره‌برداري از نرم‌افزار ارتقا يافته توسط كاربران نرم‌ افزار داروخانه از طريق محتواي آموزشي ارائه‌ شده از سوي شركت توسعه‌دهنده نرم‌افزار اظهار داشت: متعاقباً ضمن برگزاري دوره آموزشي، آزمون الكترونيكي كاربري نرم‌افزارهاي داروخانه (نسخه‌پيچي) براي داروسازان برگزار و جزو امتيازات آموزش مداوم در نظر گرفته خواهد شد.
وي تصريح كرد : همچنين مقرر شده است، بعد از تحقق هريك از مراحل مربوط به استقرار نظام نسخه نويسي الكترونيك در داروخانه ها مراتب از طريق آدرس پست الكترونيكي fdo1392@gmail.com با ذكر شماره پروانه داروخانه و نام نماينده فني و نام شركت نرم‌افزاري طرف حساب، به معاونت غذا و دارو گزارش شود.
تعداد بازدید: 403
Powered by DorsaPortal