۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
1398/08/20 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/hgfdhyjf.jpeg
برداشتن تومور(رتروپريتوئن)به وزن 8كيلوگرم از شكم بيمار 76 ساله در شهركرد
وبدا؛ متخصص جراحي عمومي در چهارمحال و بختياري، از برداشتن تومور(رتروپرتيوئن) به وزن 8كيلوگرم از شكم بيمار 76ساله در مركز آموزش درماني آيت اله كاشاني شهركرد خبر داد.
به گزارش وبدا؛ دكتر عليرضا جعفري با اعلام اين خبر افزود: بيمار از اهالي شهر فرخشهر، بود كه به علت درد شكم وعلائم انسداددستگاه گوارش به مركز درماني مراجعه و پس از انجام سي تي اسكن تومور تشخيص و اقدامات اوليه براي انجام جراحي صورت گرفت.
وي تصريح كرد: متاسفانه با توجه به فلج يك سمت بدن بيمار در پي سكته مغزي اطرافيان وي علت دردهاي شكمي و ورم شكم را به مشكلات گوارشي ارتباط داده و طي اين مدت توده بزرگ شده و ابعاد آن به حدود 400 در 400 ميلي متر رسيده بود.
به گفته پزشك معالج بيمار، اين عمل جراحي با توجه به وسعت آن و درگيري مزوكولون نزولي و تسري آن به لگن با همكاري دو تن از پزشكان متخصص بيمارستان استاد دكتر موذني و استاد دكتررجايي در نوزدهمين روز از آبان ماه 98 در اتاق عمل بيمارستان آيت اله كاشاني شهركرد انجام و پس از 3 ساعت توده 8 كيلويي با موفقيت خارج شد.
دكتر جعفري گفت: هم اكنون بيمار باتوجه به سن بالا؛ بيماري قلبي و ترومبوز عروق اندام تحتاني قبلي در بخش ICU تحت مراقبت مي باشد و حال عمومي وي خوب است و احتمالاً پس از يك هفته از بيمارستان ترخيص خواهد شد.
تعداد بازدید: 1453
Powered by DorsaPortal