۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
1398/11/01 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/derakhshanCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCC.jpg
تشريح سياست هاي اطلاع رساني كارگروه سلامت و درمان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامي استان
وبدا؛ مدير روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي شهركرد و دبير كارگروه سلامت و درمان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامي استان به تشريح سياست هاي اطلاع رساني در حوزه سلامت پرداخت.
به گزارش وبدا؛ سيد علي درخشان در جلسه كارگروه سلامت و درمان ستاد برگزاري چهل و يكمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي در اين دانشگاه اظهار داشت: با توجه به شرايط موجود و تحريم هاي يك جانبه تحميلي دولت آمريكا و جنگ رسانه اي عليه ميهن و ملت عزيز ايران ضروري است براي مقابله با تهديدات و تزريق ياس و نااميدي در روحيه آحاد مردم با اتخاذ سياست منسجم و پوياي رسانه اي و اطلاع رساني و ارتباطات موثر نسبت به رفع نگراني از كمبودهاي احتمالي در حوزه بهداشت و درمان و اعتماد بخشي به نظام سلامت تمامي ظرفيت هاي اطلاع رساني در فضاي موجود و شبكه هاي اجتماعي مرتبط بكارگيري شود.
وي تصريح كرد: نشان دادن انسجام حوزه سلامت با دستگاه ها و سازمان هاي مرتبط براي پيشبرد برنامه هاي سلامت و تاكيد رياست دانشگاه و روسا و مديران شبكه ها و مراكز درماني بر استمرار برنامه هاي طرح تحول نظام سلامت و نهادينه سازي آن از جمله سياست هاي جاري در حوزه سلامت است.
وي، با تاكيد بر ضرورت اطلاع رساني از توان داخلي براي توليد دارو و تجهيزات پزشكي با تكيه بر اقتصاد مقاومتي و استفاده از تجارب و دستاوردهاي 41 ساله در نظام جمهوري اسلامي افزود: برجسته سازي توان ارائه خدمات پزشكي براي توسعه اقتصاد سلامت و گردشگري سلامت از ديگر سياست هاي اطلاع رساني در حوزه سلامت است.
درخشان، برجسته سازي توان آموزش پزشكي كشور براي تربيت نيروي انساني متخصص و خبر در حوزه سلامت با نگاه بين المللي سازي آموزش علوم پزشكي و برجسته سازي و تبيين دستاوردها و موفقيت هاي نظام سلامت در 41 سال اخير با تكيه بر توان داخلي را از سياست هاي اطلاع رساني در حوزه سلامت برشمرد.
مدير روابط عمومي و دبير كارگروه درمان و سلامت ستاد دهه فجر انقلاب اسلامي در استان، استفاده موثر از فضاي مجازي و شبكه هاي اجتماعي براي نشر عملكرد حوزه سلامت استان در قالب هاي جذاب چون اينفوگرافي، موشن گرافي و ويديو كليپ را از جمله اقدامات و برنامه ها پيش بيني شده براي اجراي سياست هاي اطلاع رساني در حوزه سلامت عنوان كرد.
وي تصريح كرد: در اين راستا ضمن برگزاري مصاحبه اختصاصي مسئولين پيرامون دستاوردهاي 41 ساله سلامت در استان، با برگزاري نشست هاي مشترك با دستگاه هاي مرتبط با سلامت، گزارشات آينده نگاري و اميد آفرين در حوزه سلامت ارائه مي گردد.
به گفته وي، هماهنگي ها با شوراي سياست گذاري ائمه جمعه و جماعات استان در خصوص دستاوردهاي سلامت استان و بيان آن در ايراد سخنراني ها در جمع مردم و نمازگزاران و پاسخگويي به هنگام، صريح و اقناعي به مطالب خلاف واقع و نااميد كننده منتشره در فضاي عمومي و رسانه اي و ارتباط مستقيم مديران ارشد دانشگاه براي پاسخ گويي و اطلاع رساني به هنگام و شفاف، ديگر اقداماتي است كه در راستاي تحقق سياست هاي حوزه سلامت بكارگيري مي شود.
تعداد بازدید: 160
Powered by DorsaPortal