۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
1399/01/08 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/photo_2020-03-27_16-27-31.jpg
تشكيل هفتمين جلسه ستاد استاني پيشگيري و مقابله با ويروس كرونا

وبدا; هفتمين جلسه ستاد استاني پيشگيري و مقابله با ويروس كرونا با حضور استاندار محترم، رئيس دانشگاه علوم پزشكي شهركرد، رئيس مركز بهداشت چهارمحال و بختياري و مديران ارشد استاني تشكيل شد.
به گزارش وبدا; ستاد استاني پيشگيري و مقابله با ويروس كرونا با محوريت تبيين طرح فاصله گزاري اجتماعي تشكيل شد.
در اين ستاد تصميماتي ازجمله خروج هر چه سريع‌تر مسافران استان‌هاي ديگر از چهارمحال و بختياري، راه‌اندازي بيمارستان پارسيان، پيگيري دريافت قطعه دستگاه سي تي اسكن بيمارستان پارسيان كه هم‌اكنون در گمرك تهران قرار دارد، كنترل خروجي‌هاي استان در كنار مبادي ورودي و... مطرح و درخصوص آن‌ها تصميم‌گيري شد.
در ادامه اين ستاد رئيس دانشگاه علوم پزشكي شهركرد، با اشاره به اينكه تعداد مبتلايان به كروناويروس در چهارمحال و بختياري به 95 نفر رسيد، گفت: طي روزهاي آينده نمونه‌گيري‌ها از موارد مشكوك به ويروس كرونا در مراكز بهداشت 16 ساعته انجام مي‌شود.
دكتر مجيد شيراني با اشاره به اينكه خوشبختانه تعداد بستري‌ها كرونايي در بيمارستان‌هاي چهارمحال و بختياري ثابت است، افزود: بيماري در اين استان كنترل است اما اين به معني مهار آن نيست.
وي با بيان اينكه 850 هزار نفر معادل 87 درصد از جمعيت چهارمحال و بختياري غربالگري شدند و اميد است طي روزهاي آينده به 100 درصد برسد، خاطرنشان كرد: تردد در روستاهايي كه وضعيت سفيد دارند با استفاده از نيروهاي محلي كنترل شود.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي شهركرد تاكيد كرد: همه بيمارستان‌هاي چهارمحال و بختياري كه اقدام به پذيرش بيمار مي‌كنند بايد يك بخش براي پذيرش بيماران كرونايي داشته باشند.
تعداد بازدید: 147
Powered by DorsaPortal