۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
1399/01/19 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/photo_2020-02-27_14-56-58CCCCCCCCCCCCCCCCC.jpg
پيشرفت 70 درصدي مرحله دوم غربالگري كوويد19 براي افراد پرخطر
وبدا; رئيس دانشگاه علوم پزشكي شهركرد گفت: بعد از تكميل نزديك به 100 درصدي غربالگري كوويد19 در مرحله اول در استان، غربالگري مرحله دوم براي افراد با زمينه بيماري، افراد داراي اضافه وزن و ديگر گروه‌هاي پرخطر به صورت خودجوش توسط دانشگاه علوم پزشكي شهركرد انجام گرفت، اين غربالگري در حال حاضر حدود 70 درصد دارد.
به گزارش وبدا; دكتر مجيد شيراني در هشتمين جلسه ستاد استاني مقابله با كرونا چهارمحال و بختياري مورخ هجدهم فروردين‌ماه سال 99 افزود: در ادامه مبارزه با بيماري كرونا همبستگي، اتحاد و عدم انشقاق بسيار مهم است.
وي با اشاره به اينكه در بحث مبارزه با كرونا 4 مرحله وجود دارد كه فاصله‌گذاري اجتماعي و قرنطينه جزئي از اين مراحل هستند، ادامه داد: كرونا در چهارمحال و بختياري در مرحله مديريت و كنترل است و هنوز به مرحله مهار اين بيماري نرسيده‌ايم اما اين به منزله عادي شدن شرايط نيست، هم‌اينك تعداد ورودي و خروجي‌هاي درخصوص بيماري كوويد19 به بيمارستان‌ها به يك ثباتي رسيده است.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي شهركرد عنوان كرد: در كل تعداد بيماران در چهارمحال و بختياري كم شده، درصد تست‌هاي مثبت در استان نسبت به متوسط كشوري بسيار كم است و تعداد بيماران بدحال در اين استان كاهش يافته است و در كل مي‌توان گفت موقعيت استان نگران كننده نيست.
دكتر شيراني با تاكيد بر اينكه معاش مردم در كنار سلامت آن‌ها امر مهمي است، عنوان كرد: در دانشگاه علوم پزشكي شهركرد پرتكل‌هاي بهداشتي تدوين شده تا برخي مشاغل كه ريسك پايين‌تري دارند بر سر كار خود برگردند.
وي تاكيد كرد: كوچ عشاير به چهارمحال و بختياري براي مدتي ديگر بايد به عقب انداخته شود.
تعداد بازدید: 132
Powered by DorsaPortal