۱۴۰۳ شنبه ۲۲ ارديبهشت
1399/01/20 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/148205C.jpg
37 درصد تخت‌هاي بيمارستاني پيش‌بيني شده براي بيماري كرونا در چهارمحال و بختياري اشغال است
وبدا; معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي شهركرد گفت: هم‌اينك ضريب اشغال تخت‌هاي بيمارستاني در چهارمحال و بختياري 37 درصد است كه نشان‌دهنده ظرفيت تخت‌ها در استان براي مقابله با كرونا است.
به گزارش وبدا; دكتر فريدون رحماني افزود: كرونا در بين ويروس‌ها جز ويروس‌هاي با ابعاد بزرگ دسته‌بندي مي‌شود.
وي با اشاره به اينكه خوشبختانه اين بيماري در ايران وضعيت وخيمي ندارد ، افزود: در حال حاضر 350 تخت فعال، 50 تخت ويژه و 5 بيمارستان در چهارمحال و بختياري درخصوص بيماري كرونا پيش‌بيني شده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي شهركرد ادامه داد: انتشار كوويد19 يك حالت انفجاري و غافلگيرانه دارد ،امري كه بسياري از كشورها را دچار مشكلات زيادي كرد، به همين دليل بايد براي اين رفتار كرونا آماده باشيم.
دكتر رحماني خاطرنشان كرد: ميانگين طول مدت، از زمان تهيه نمونه از فرد مشكوك تا ارسال به آزمايشگاه و انجام آزمايشات تخصصي در مجموع براي تشخيص ابتلا يك فرد به كروناويروس در استان حدود 24 ساعت زمان لازم است.
وي اضافه كرد: در حال حاضر ظرفيت انجام روزانه 100 تا60 نمونه‌برداري در چهارمحال و بختياري وجود دارد.

دكتر رحماني يادآور شد: 77 نفر متخصص و فوق تخصص و 85 نفر از كادر پرستاري و پيراپزشكي در چهارمحال و بختياري به صورت داوطلبانه براي موقع بحران اعلام آمادگي كردند.
وي ادامه داد: طبق توزيع پراكندگي تجمعي مرگ‌هاي قطعي كوويد19 در چهارمحال و بختياري، شهرستان‌هاي شهركرد و بروجن بر حسب جمعيت بيشترين آمار فوت را به خود اختصاص دادند، بعد از آن لردگان، كيار و فارسان بيشترين مرگ و مير را داشتند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي شهركرد تاكيد كرد: 13 درصد مبتلايان به كروناويروس در چهارمحال و بختياري مربوط به مناطق روستايي و 87 درصد ديگر در مناطق شهري ساكن هستند.
تعداد بازدید: 168
Powered by DorsaPortal