۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
1399/01/24 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/18-10-24-152380000CCCCC.jpg
واحدهاي صنفي و صنعتي با ثبت نام در سامانه salamat.gov.ir راهنما ها و الزامات سلامت محيط كار، مربوط به نوع فعاليت خود را دريافت نمايند
وبدا؛ مدير روابط عمومي و رئيس كارگروه اطلاع رساني ستاد مقابله با كرونا دانشگاه علوم پزشكي استان چهارمحال و بختياري گفت: ثبت نام اصناف و صنايع در سامانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي براي صدور مجوز فعاليت آن‌ها به آدرس: Salamat.gov.ir با توجه به ابلاغ ستاد ملي مبارزه با كرونا و در راستاي اجراي گام دوم مقابله با بيماري كوويد19 يا طرح فاصله گذاري هوشمند از بيست و دوم فروردين ماه 99 آغاز شد.
به گزارش وبدا؛ سيد علي درخشان افزود: پس از ثبت نام، راهنما ها و الزامات سلامت محيط كار، شاغلين و مشتريان با توجه به نوع فعاليت به صورت الكترونيكي در اختيار افراد قرار مي‌گيرد.
وي تصريح كرد: همچنين سايت مركز سلامت محيط كار به نشاني: http://markazsalamat.behdasht.gov.ir براي استفاده از تمامي راهنماها و الزامات شغلي قابل بهره برداري است.
وي افزود: اصناف كم خطر به مدت 7 روز فرصت دارند تا به اين سامانه مراجعه و كد رهگيري دريافت نمايند.
به گفته وي، تعطيلي 11صنف پر خطر از جمله فروشگاه هاي بزرگ زنجيره اي، بازارهاي مركزي مسقف، آرايشگاه ها و سالن هاي زيبايي، آموزشگاه هاي رانندگي، رستوران ها، غذاهاي بيرون بر، مراكز بازي و گيم نت ها، باشگاه هاي بدن سازي و ورزشي، تالارهاي پذيرايي، چايي خانه ها و قهوه خانه ها و ... همچنان ادامه دارد.
وي تصريح كرد: متصديان و كارفرمايان و مسئولين صنوف كم خطر ، كارخانه و كارخانجات با مراجعه به سايت و انتخاب شغل مد نظر از بين مشاغل فهرست شده و دادن تعهد خود اظهاري مبني بر نداشتن علايمي از بيماري كوويد 19، نداشتن مسافرت طي 2هفته گذشته، رعايت فاصله گذاري اجتماعي ، نداشتن مراقبت و پرستاري از بيمار مبتلا به كرونا ويروس ، ثبت نام در سامانه خود ارزيابي كرونا، كد رهگيري را دريافت مي نمايند.
به گفته وي، ضمن انجام مقدمات اجراي اين مرحله ، وزارت بهداشت اقدام به تدوين و ابلاغ 77 پروتكل براي مشاغل كم خطر نموده است كه صنوف پس از ثبت نام ، پروتكل مربوطه را مطالعه و اجرا مي نمايند.
درخشان گفت: با ثبت نام صنوف در سامانه جهت دريافت كد رهگيري براي آغاز فعاليتشان، متعهد به رعايت بهداشت فردي، پوشيدن ماسك، دستكش، داشتن و استفاده مرتب از مواد گندزدايي و ضدعفوني كننده دست و سطوح مي شوند.
تعداد بازدید: 1415
Powered by DorsaPortal