۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
1399/01/28 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/img_20200410_131539_950ccccc.jpg
اكثر مراجعات سرپايي ناشي از برگزاري محافل خانوادگي بوده است
رئيس دانشگاه علوم پزشكي، خدمات بهداشتي و درماني چهارمحال و بختياري با اشاره به فراهم شدن زمينه انجام نمونه گيري سرپايي از بيماران مشكوك به كرونا در استان گفت: اكثر مراجعات سرپايي مربوط به شيوع خوشه اي كرونا و ناشي از برگزاري محافل خانوادگي بوده است.
به گزارش وبدا؛ دكتر مجيد شيراني
افزود: اگر چه تعداد موارد بستري و بد حال ناشي از ابتلا به كرونا رو به كاهش است، اما موارد سرپايي، مراقبت و درمان در منزل همچنان ثابت يا رو به افزايش است.
وي تصريح كرد: همان طور كه بارها تاكيد شده است، متاسفانه به علت عدم رعايت فاصله گذاري اجتماعي از سوي برخي از شهروندان و هم نشيني هاي خانوادگي و برگزاري محافل و مجالس كوچك شاهد شيوع خوشه اي كوويد 19 در بين اعضاي فاميل و بروز مشكلات و خطرات جدي براي مسن ترها و افراد داراي بيماري زمينه اي در جمع آنها هستيم.
دكتر شيراني در ادامه با اشاره به خدمات شايان و تلاش كادر بهداشتي و درماني براي حفظ سلامت و درمان بيماران مبتلا به كرونا اظهار داشت: تاكنون بيش از 20 نفر از كادر بهداشتي و درماني به اين بيماري مبتلا و يكي از اين عزيزان در اين راه به شهادت رسيد.
به گفته وي، ساير كادر درماني مبتلا به كرونا، با بهبود حال عمومي از بيمارستان ترخيص و هم اكنون كادر درماني بستري در بيمارستان نداريم.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي استان، در تشريح آمار جديد بيماري كرونا در استان چهارمحال و بختياري در بيست و هشتمين روز از فروردين‌ماه سال 99 اظهار داشت: از زمان شيوع خطر اپيدمي تا كنون 907 بيمار با علائم باليني مشكوك به كرونا در بيمارستان‌هاي استان بستري شده اند.
دكتر شيراني، تعداد افراد نمونه گرفته شده بستري و سرپايي را 1158 نفر اعلام كرد و افزود: تعداد بهبود يافتگان ترخيص شده از بيمارستان يا درمان در منزل نيز 210 نفر بوده است.
دكتر شيراني گفت: هم اكنون، 50 بيمار در مراكز درماني تحت درمان و مراقبت هستند.
به گفته وي، با مثبت اعلام شدن آزمايشات 3 بيمار بستري، 7 بيمار مشكوك سرپايي، در مجموع با احتساب اين 10 مورد جديد طي 24 ساعت گذشته ، كل موارد مبتلا از آغاز بيماري كه نتايج آزمايش آن‌ها مثبت اعلام شده 255 نفر مي باشد.
دكتر شيراني افزود: خوشبختانه طي 24ساعت گذشته، فوتي ناشي از ابتلا به بيماري نوپديد كوويد 19 در استان گزارش نشده و تعداد جانباختگان ناشي از ابتلا به اين بيماري همان 23 نفر مي باشد.
تعداد بازدید: 175
Powered by DorsaPortal