۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
1399/01/30 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/5360426.jpg
با راه اندازي آزمايشگاه تشخيص كرونا در چهارمحال و بختياري، مدت پاسخ گويي به نمونه هاي بيماران مشكوك به كرونا به كمتر از 12 ساعت كاهش يافت
وبدا؛ مسئول آزمايشگاه كرونا استان چهارمحال و بختياري گفت: با راه اندازي آزمايشگاه تشخيص كرونا مدت پاسخ گويي به نمونه هاي بيماران مشكوك به كرونا به كمتر از 12 ساعت كاهش يافت.
به گزارش وبدا؛ دكتر كورش حيدري در گفت و گوي بخش خبري 20 صداوسيماي مركز صداوسيماي استان در سي امين روز از فروردين ماه 99، در تشريح فعاليتهاي آزمايشگاه هاي معين كرونا در استان اظهار داشت: تا پيش از راه اندازي آزمايشگاه كرونا در استان در نيمه هاي اسفندماه 98، نمونه هاي گرفته شده از بيماران مشكوك به كرونا به آزمايشگاه انيسيتوپاستور تهران ارسال و بعضا نتايج آزمايشات 5 الي يك هفته بعد به مراكز درماني اعلام مي شد.
وي تصريح كرد: امروز مفتخر هستيم كه با برخورداري از تيم مجرب و متخصص و فضاي مناسب و مدرن ترين تجهيزات با انجام به موقع و تسريع در روند پاسخ دهي به نمونه هاي واصله به تشخيص و تصميم صحيح پزشكان كمك مي نمائيم.
وي خاطر نشان كرد: هم اكنون يك آزمايشگاه تشخيص كرونا در استان فعال مي باشد كه پيش از نمونه گيري سرپايي از بيماران مشكوك به كرونا در مراكز منتخب شبانه روزي و 16 ساعت،ه روزانه 30 تا 40 نمونه را بررسي و هم اكنون با نمونه گيري سرپايي در مراكز منتخب تعداد آزمايشات بطور چشم گيري افزايش يافته و با تلاش پرسنل و كارشناسان خدوم آزمايشگاه در كمترين زمان ممكن و حداكثر تا 12 ساعت با دقت و كيفيت بالا اعلام مي گردد.
حيدري با اشاره به 30 فروردين و گراميداشت روز علوم آزمايشگاه ، از تلاش هاي بي وقفه تمامي فعالين اين عرصه، مدافعين گمنام حوزه سلامت بويژه در روزهاي سخت شيوع كرونا تقدير نمود.
تعداد بازدید: 206
Powered by DorsaPortal