۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
1399/01/31 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/img_20200410_131539_950ccccccc.jpg
روند نزولي تعداد بيماران بستري مبتلا به كرونا در چهارمحال و بختياري
وبدا؛ رئيس دانشگاه علوم پزشكي خدمات بهداشتي و درماني چهارمحال و بختياري گفت: طي روزهاي اخير تعداد بيماران بستري و بد حال مبتلا به كرونا در مراكز درماني استان كاهش يافته است.
به گزارش وبدا؛ دكتر مجيد شيراني افزود: بيشتر موارد ابتلا به كرونا اين روزها، بيماران سرپايي مراجعه كننده به كلينيك ها و مراكز بهداشتي و درماني منتخب 24 و 16 ساعته مي باشند كه نيازي به بستري ندارند.
وي تصريح كرد: اين افراد اكثرا داراي علايم خفيف و يا با بيماران مبتلاي قطعي در ارتباط بوده اند.
دكتر شيراني، از مزاياي نمونه گيري سرپايي در مراكز بهداشتي و درماني منتخب، به شناسايي به موقع و پيش از وخيم شدن حال بيماران و پيشگيري از شيوع بيماري اشاره داشت.
وي، در ادامه از مبتلايان به علايم كرونا كه بارها در رسانه ها شفاف سازي شده است، خواست به مراكز بهداشتي و درماني منتخب نمونه گيري كوويد 19 مراجعه و با تشخيص پزشك، با انجام آزمايشات لازم از سلامت خود اطمينان حاصل نمايند. رئيس دانشگاه علوم پزشكي استان، در تشريح آخرين وضعيت شيوع كرونا در سي و يكمين روز از فروردين ماه 99، در استان گفت: از زمان شيوع بيماري نوپديد كوويد 19، تا كنون 955 بيمار با علائم باليني مشكوك به كرونا در بيمارستان‌هاي استان بستري شده اند.
دكتر شيراني، تعداد افراد نمونه گرفته شده بستري و سرپايي را 1312 نفر اعلام كرد و افزود: تعداد بهبود يافتگان ترخيص شده از بيمارستان يا درمان در منزل 245 نفر بوده است.
وي گفت: تعداد افراد بستري فعلي در مراكز درماني 39 نفر هستند.
به گفته وي، با مثبت اعلام شدن آزمايشات 10 بيمار مشكوك كه اكثرا سرپايي بوده اند، طي 24 ساعت گذشته ، كل موارد مبتلا از آغاز بيماري كه نتايج آزمايش آن‌ها مثبت اعلام شده 290 نفر مي باشد.
دكتر شيراني افزود: خوشبختانه طي 24ساعت گذشته، مورد فوتي ناشي از ابتلا به بيماري نوپديد كوويد 19 گزارش نشده است و مجموع فوتي هاي ناشي از ابتلا به اين بيماري در استان همان به 24 نفر مي باشد.
تعداد بازدید: 142
Powered by DorsaPortal