۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
1399/02/04 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/148205CCCC.jpg
نگراني ها از شيوع كرونا همچنان باقي است
وبدا؛ سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشكي، خدمات بهداشتي و درماني چهارمحال و بختياري گفت: اگر چه چهارمحال و بختياري در كنترل ويروس موفق عمل نموده است اما همچنان خطر شيوع كرونا باقي است.
به گزارش وبدا؛ دكتر فريدون رحماني در گفت و گوي بخش خبري 20، سومين روز از ارديبهشت ماه 99، صدا و سيماي مركز استان با اشاره به ابراز نگراني ها از آمار كمتر مبتلايان در روزهاي ابتدايي شيوع كوويد 19 و ايجاد احساس آرامش كاذب در اين روزها علي رغم تعداد قابل توجه آمارمبتلايان جديد و مثبت اعلام شدن حداقل يك چهارم نمونه افراد مشكوك به اين بيماري افزود: برداشته شدن برخي محدوديت هاي رفت و آمدها و فاصله گذاري اجتماعي به معناي رفع نگراني ها نيست.
وي اظهار داشت: افراد مسن و مبتلايان به بيماري هاي زمينه اي همچنان در معرض خطر كرونا هستند و حتي افراد بدون علايم مبتلا به كرونا مي توانند انتقال دهنده بيماري باشند.
وي اضافه كرد: اگر چه اكنون تجربه هايي در درمان مبتلايان به كوويد 19 توسط كادر درماني كسب شده و گوشه هايي از جنبه هاي نهان اين ويروس نوپديد روشن تر شده است اما همچنان رفتار مردم تعيين كننده شرايط شيوع كرونا مي باشد.
دكتر رحماني گفت: رفتار مردم مي تواند احتمال شروع پيك دوم بيماري با شدت بيشتر را افزايش دهد.
سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشكي استان اظهار داشت: رعايت نكات بهداشتي، رعايت فاصله فيزيكي بين افراد و خودداري از تجمع افراد و خودداري از حضور در اماكن عمومي پر جمعيت براي قطع زنجيره انتقال كرونا ضروري است.
دكتر رحماني از مردم خواست، همچنان در مواجه با ساير افراد از ماسك استفاده نمايند و همچنان تا حد امكان در خانه بمانند و از تردد غير ضروري به خارج از منزل خودداري نمايند.
تعداد بازدید: 158
Powered by DorsaPortal