۱۴۰۳ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت
1399/02/07 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/img_20200410_131539_950cccccccCCC.jpg
رفتار بيولوژيكي ناشناخته كرونا ويروس هر گونه پيش بيني در خصوص اين بيماري را ناممكن كرده است
وبدا؛ رئيس دانشگاه علوم پزشكي، خدمات بهداشتي و درماني چهارمحال و بختياري گفت: با توجه به رفتار بيولوژيكي ناشناخته كرونا ويروس، هيچ كس در رابطه با آينده بيماري كوويد 19 قادر به صحبت نبوده و آينده اين بيماري غير قابل پيش بيني است.
به گزارش وبدا؛ دكتر مجيد شيراني افزود: اگر چه اين روزها شدت بيماري زايي ويروس كمتر شده و تعداد بيماران بد حال مبتلا به بيماري كوويد 19 و بيماران بستري در مراكز درماني كاهش يافته است اما، هيچ يك از اين عوامل مبني بر مهار بيماري نيست.
وي تصريح كرد: اين شرايط مي تواند تنها معرف تحت كنترل بودن بيماري باشد كه اين موضوع نيز به شدت وابسته به ميزان همكاري و مشاركت مردم در رعايت نكات و پروتكل هاي بهداشتي است.
وي گفت: در صورت تداوم شيب نزولي بيماري مي توان اميدوار بود بيماري را به سمت پشت سر گذاشته و از اين بحران گذر كنيم.
دكتر شيراني، هرگونه عادي سازي شرايط، بي تفاوتي مردم و خستگي آنها از رعايت مسائل بهداشتي را موجب طولاني تر شدن پيك بيماري و حتي پيك مجدد بيماري دانست.
وي افزود: در حال حاضر پيك بيماري كوويد 19 را پشت سر گذاشته و وارد شيب نزولي شيوع آن شده ايم اما اين شيب بسيار تدريجي است.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي چهارمحال و بختياري در تشريح آخرين وضعيت شيوع بيماري كوويد 19 در هفتمين روز از ارديبهشت ماه 99 در استان اظهار داشت: از زمان شيوع بيماري تا كنون 1074 بيمار با علائم باليني مشكوك به كرونا به بيمارستان‌هاي استان مراجعه داشته اند.
وي، تعداد افراد نمونه گرفته شده بستري و سرپايي را 1620 نفر اعلام كرد و افزود: تعداد بهبود يافتگان ترخيص شده از بيمارستان يا درمان در منزل 302 نفر بوده است.
دكتر شيراني گفت: هم اكنون 38 بيمار در مراكز درماني استان تحت مراقبت و درمان هستند كه از اين تعداد 13 بيمار مثبت قطعي مبتلا به كرونا و مابقي با علايم مشكوك به بيماري كوويد 19 در انتظار تاييد يا رد بيماري هستند .
به گفته وي، با مثبت اعلام شدن آزمايشات 3 بيمار مشكوك طي 24 ساعت گذشته ، كل موارد مبتلا از آغاز بيماري كه نتايج آزمايش آن‌ها مثبت اعلام شده 346 نفر مي باشد.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي، خدمات بهداشتي و درماني چهارمحال و بختياري افزود: خوشبختانه طي 24ساعت گذشته ، مورد جديد فوتي ناشي از ابتلا به بيماري نوپديد كوويد 19 ، گزارش نشده است و مجموع فوتي هاي ناشي از ابتلا به اين بيماري در استان همان 25 نفر مي باشد.
تعداد بازدید: 171
Powered by DorsaPortal