۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
1399/02/25 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/157011275CCCCCCCCC.jpg
برگزاري مراسم احيا در تكايا و مساجد به افراد مسن و مبتلايان به بيماري هاي زمينه اي توصيه نمي شود
وبدا؛ رئيس دانشگاه علوم پزشكي، خدمات بهداشتي و درماني چهارمحال و بختياري گفت: با توجه به شيوع بيماري كوويد 19، برگزاري مراسم احيا در مساجد و تكايا به افراد مسن، بيماران مبتلا به بيماري هاي زمينه همچون ديابت، بيماري هاي قلبي و عروقي، كليوي، كبدي، نقص سيستم ايمني توصيه نمي شود.
به گزارش وبدا؛ دكتر مجيد شيراني افزود: همچنين توصيه مي شود كودكان به واسطه عدم رعايت نكات بهداشتي و افراد داراي علايم ضعف و بيماري از شركت در مراسم احياي شبهاي قدر خودداري نمايند.
دكتر شيراني افزود: در صورت تمايل افراد براي حضور در مساجد براي اعمال شب هاي قدر ضمن استفاده از ماسك و دستكش، همراه داشتن وسايل شخصي از جمله مهر و سجاده، كتب، قرآن و ادعيه، خودداري از مصرف خوراكي و توزيع نذورات، به حداقل رساندن زمان حضور در مساجد و تكايا، فاصله حداقل يك تا يك و نيم متري با ديگران را عايت نمايند.
وي تصريح كرد: همچنين توصيه مي شود از مواجهه افراد و تجمع در ورودي اين اماكن هنگام ورود و خروج جمعيت به جد خودداري شود.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي استان، فضاهاي باز و محل هاي مسقف بزرگ و داراي تهويه مناسب را براي برگزاري مراسم احيا مناسب عنوان كرد و افزود: احياگران ضمن توجه به نكات بهداشتي و خود مراقبتي هنگام تردد تا محل برگزاري مراسم احيا و بازگشت به منزل، از هم نشيني و مجاورت طولاني مدت و قرار گرفتن در فاصله كمتر از يك تا يك و نيم متر با ديگران خودداري نمايند.
تعداد بازدید: 125
Powered by DorsaPortal