۱۴۰۳ سه شنبه ۱ خرداد
1399/03/20
/Dorsapax/Data/Sub_2/File/Emergancy.jpg
ثبت 150هزار مزاحمت تلفني در سامانه اورژانس چهارمحال و بختياري
وبدا؛ سرپرست مركز مديريت حوادث و فوريتهاي پزشكي چهارمحال و بختياري با بيان اينكه 150 هزار مزاحمت تلفني در سال گذشته در سامانه 115 استان ثبت شده است گفت: مردم توجه داشته باشند با اين اقدام ممكن است باعث اشغال شدن سامانه و از دست رفتن فرصت براي حفظ جان فرد حادثه ديدهاي شوند.
به گزارش وبدا به نقل از خبرگزاري فارس؛ دكتر محمد حيدري از ثبت 150 هزار مزاحمت تلفني در سال گذشته در سامانه 115 چهارمحال و بختياري خبرداد و گفت: با توجه به محدود بودن اپراتورهاي سامانه 115 هر مزاحمت تلفني ممكن است باعث اشغال شدن سامانه براي گزارش يك حادثه جدي شده و فرصت طلايي پرسنل امدادرسان را از بين ببرد و باعث مرگ شخص حادثه ديدهاي شود.
وي تصريح كرد: از ديگر مشكلات پرسنل اورژانس حوادثي است كه براي خود آنها در حين ماموريتها به خصوص در ترافيكهاي جادهاي ايجاد ميشود كه انتظار ميرود مردم در مواجهه با آمبولانس اورژانس همكاري و راه را باز كنند.
وي خاطرنشان كرد: در زمان تماس با سامانه اورژانس پس از پرسيدن آدرس محل حادثه آمبولانس ارسال ميشود و سوالات بعدي اپراتور براي ارسال اطلاعات به تكنسينهاي فرستاده شده به محل خواهد بود لذا مردم نگران طولاني شدن تماس و از دست رفتن زمان نشوند.
دكتر حيدري از راهاندازي سيستم آسايار در سال گذشته خبر داد و افزود: اين سيستم باعث شده كه فرمهاي كاغذي از بين بروند و پس از انتقال بيمار به آمبولانس تكنسين از طريق تلفن همراه شرح وضعيت بيمار را قبل از رسيدن به بيمارستان به پرستاران ارسال ميكند كه متناسب با وضعيت بيمار تجهيزات در بيمارستان آماده و زمان بهتر مديريت شود كه گاهي اين موضوع باعث سوءتفاهم شده و مردم فكر ميكنند تكنسين بالاي سر بيمار مشغول موبايلبازي شده و تنشهايي را به همراه داشته است.
وي تاكيد كرد: از تمامي مردم خواهشمنديم در صورت وقوع حادثه براي خود يا خانواده آرامش خود را حفظ كنند و استرس و نگرانيهاي خود را كنترل نمايند تا تكنسين اورژانس بهتر بتواند امدادرساني كند زيرا ديده شده مردم به دليل استرس زياد با كارشناسان اورژانس در محل درگير شده و اقدام به ضرب و شتم و مجروح كردن پرسنل نمودهاند.
تعداد بازدید:
434
Powered by
Dorsa
Portal