۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
1399/04/13 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/IMG_20200629_012230_783C.jpg
مبتلايان به كرونا پس از تشخيص اوليه از مراجعه به پزشكان متعدد خودداري كنند
وبدا؛ معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي، خدمات بهداشتي و درماني چهارمحال و بختياري گفت: مبتلايان به كرونا پس از تشخيص اوليه از مراجعه به پزشكان متعدد خودداري كنند.
به گزارش وبدا؛ دكتر فريدون رحماني در گفت و گوي بخش خبري 20 صدا و سيماي مركز چهارمحال و بختياري در دوازدهمين روز از تيرماه 99 اظهار داشت: بيماران مبتلا به كرونا ضمن پرهيز از خروج از منزل، در صورت لزوم براي حضور در اماكن عمومي از ماسك هاي ساده و در صورت تمايل به استفاده از ماسك فيلتر يا سوپاپ دار بايد به دليل خروج بازدمشان از اين منفذ، بر روي آن ماسك ساده پارچه يا سه لايه ي جراحي بزنند.
وي تصريح كرد: پس از تشخيص بيماري توسط پزشك، بيمار از مراجعه به پزشكان متعدد و متخصصان مختلف ريه، داخلي و عفوني صرفا جهت اطمينان ، خودداري كنند و در خانه بمانند و اصول قرنطينگي را رعايت نمايند.
دكتر رحماني گفت: مبتلايان به كرونا در صورت تند شدن تنفس و تنگي نفس پس از چند قدم راه رفتن، بايد مجددا به پزشك مراجعه تا درصورت تشخيص اقدامات لازم براي سنجش ميزان اكسيژن خون و سي تي اسكن براي آنها انجام شود.
وي با بيان اينكه، نيازي به انجام تست براي تمامي اطرافيان فرد مبتلا به كرونا وجود ندارد افزود: تشخيص لزوم تست كرونا و آزمايشات تكميلي با پزشك است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي استان اظهار داشت: استفاده همگاني از ماسك در درجه اول اهميت قرار دارد و مردم مي توانند از ماسك هاي پارچه اي و دست دوز ،3لايه جراحي و N95 و ... استفاده و احتمال انتقال بيماري به ديگران را كاهش دهند.
تعداد بازدید: 250
Powered by DorsaPortal