۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
1399/05/10 https://skums.ac.ir/img/NoImage.jpg
تغذيه با شير مادر نمونه بارزي از ارتباط عميق بين سلامت انسان و اكوسيستم هاي طبيعت است
وبدا؛ مدير سلامت خانواده، جمعيت و مدارس معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي شهركرد با اشاره به انتخاب شعار"سياره سالم؛ با حمايت از تغذيه با شير مادر" براي هفته جهاني تغذيه با شير مادر افزود: تغذيه با شير مادر نمونه بارزي از ارتباط عميق بين سلامت انسان و اكوسيستم هاي طبيعت است.
به گزارش وبدا؛ دكتر پوران خلفيان افزود: تغذيه با شير مادر، غذاي تجديد پذير طبيعي و از نظر محيط زيست ايمن و سبز است زيرا بدون آلودگي، توليد زباله و نياز به بسته بندي توليد شده و در اختيار مصرف كننده قرار مي گيرد.
وي تصريح كرد: تغذيه مصنوعي ردپاي قابل توجه زيست محيطي را به همراه دارد كه منجر به كاهش منابع طبيعي، تخريب محيط زيست و انتشار گازهاي گلخانه اي مي شود كه باعث گرم شدن زمين و تغييرات آب و هوايي مي شود.
وي با بيان اينكه، حفظ، ترويج و حمايت از تغذيه با شير مادر در رفع بي عدالتي هاي مسير توسعه پايدار نقش بسزايي دارد افزود: از آنجا كه مزاياي زيست محيطي تغذيه با شير مادر در طول سنوات گذشته كمتر مورد توجه قرار گرفته ، از اين رو شعار امسال هفته جهاني تغذيه با شير مادر " سياره سالم ؛ با حمايت از تغذيه با شير مادر" تعيين گرديد.
گفتني است، 16-10 مرداد ماه هفته جهاني شير مادر نامگذاري شده است.
تعداد بازدید: 676
Powered by DorsaPortal