۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
1399/05/15 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/jazayeriCCCCCC.jpeg
رعايت 85 درصدي حفاظت فردي در اصناف چهارمحال و بختياري
وبدا؛ معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي شهركرد و رئيس مركز بهداشت چهارمحال و بختياري گفت: اصناف چهارمحال و بختياري 85 درصد حفاظت فردي را رعايت كردند.
به گزارش وبدا؛ سيد راشد جزايري در هجدهمين ستاد استاني مقابله با بيماري كرونا در چهارمحال و بختياري، افزود: به جهت نظارت بر رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي 84 تيم بازرسي در چهارمحال و بختياري تشكيل شد، از اين تعداد 15 تيم مربوط به شهرستان شهركرد و مابقي مربوط به ساير شهرستان‌هاي هستند.
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي شهركرد و رئيس مركز بهداشت چهارمحال و بختياري دامه داد: در مجموع 28 دستگاه اجرايي استان در بازرسي‌ها همكاري داشتند.
وي عنوان كرد: در كشور 60 درصد مردم در مراكز و اماكن، 67 درصد متصديان صنفي، 87 درصد شاغلين ادارات و 72 درصد مردم در وسايط نقليه دستورالعمل‌هاي بهداشتي را رعايت كردند.
جزايري اضافه كرد: از تاريخ 1 مرداد 99 تا 12 اين ماه 5 هزار و 131 مورد بازرسي تخصصي در چهارمحال و بختياري انجام گرفت، از اين تعداد بازديد 4 هزار و 377 مورد پروتكل‌هاي بهداشتي را رعايت كرده، 101 مورد متخلف به دادگاه معرفي و 4 واحد نيز پلمپ شدند.
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي شهركرد و رئيس مركز بهداشت چهارمحال و بختياري از انجام 997 مورد بازرسي در اماكن عمومي استان خبر داد و يادآور شد: از اين تعداد 755 مورد دستورالعمل‌هاي بهداشتي را رعايت كردند، 874 مورد از كارتخوان استفاده كردند، 29 مورد به دادگاه معرفي و 9 واحد نيز پلمپ شدند.
وي با بيان اينكه در 460 اداره و دستگاه‌ اجرايي استان چهارمحال و بختياري 226 بازرسي صورت گرفت، خاطرنشان كرد: تاكنون از 14 مركز پليس +10 شناسايي شده در استان 8 مورد بازرسي صورت گرفته است.
جزايري تصريح كرد: 101 پيشخوان دولت در چهارمحال و بختياري شناسايي شد كه از 70 مورد آن‌ها بازرسي صورت گرفت و از اين تعداد 53 مورد رعايت موارد حفاظت فردي را انجام داده و مابقي تذكر گرفتند.
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي شهركرد و رئيس مركز بهداشت چهارمحال و بختياري بيان كرد: از 142 بانك شناسايي شده در استان 112 بازرسي صورت گرفت و خوشبختانه 100 بانك به صورت 100 درصد پروتكل‌هاي بهداشتي را رعايت كردند.
وي با تاكيد بر اينكه از يك هزار و 69 نانوايي در چهارمحال و بختياري 394 بازرسي انجام گرفت، گفت: از اين تعداد بازرسي 304 مورد دستورالعمل‌هاي بهداشتي را رعايت كردند و دو نانوايي به دليل عدم رعايت موازين بهداشتي تعطيل شدند.
جزايري عنوان داشت: 202 مورد بازرسي از رستوران‌هاي سطح چهارمحال و بختياري انجام شده است و 178 رستوران به نحو مطلوب پروتكل‌هاي بهداشتي را رعايت مي‌كنند.
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي شهركرد و رئيس مركز بهداشت چهارمحال و بختياري گفت: درصد استفاده از ماسك در حمل و نقل عمومي كمترين ميزان و در سازمان‌ها و ادارات به 87 درصد رسيده است.
وي با اشاره به اينكه علي‌رغم تعطيلي آرايشگاه‌هاي زنانه برخي از اين اصناف فعاليت زيرزميني دارند، گفت: مهم‌ترين چالش‌هاي حال حاضر برگزاري مراسمات جمعي عروسي، مذهبي و عزاداري، عدم رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي در وسايط نقليه عمومي و گران بودن وسايل حفاظت فردي است.
جزايري خاطرنشان كرد: 3 هزار و 500 نفر انتقادات، شكايات، پيشنهادات و... خود را در سامانه 190 ثبت كردند و 35 هزار نفر از مردم استان نيز با سامانه 4030 تماس گرفتند.
تعداد بازدید: 833
Powered by DorsaPortal