۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
1399/06/08 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/اطلاعيه-whb-550-300-ffffff.jpg
اطلاعيه مركز بهداشت چهارمحال و بختياري درخصوص ايام عزاداري ماه محرم و تاسوعا و عاشوراي حسيني
وبدا; معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي شهركرد و رئيس مركز بهداشت چهار محال و بختياري در اطلاعيه‌ مهمي درخصوص ايام عزاداري ماه محرم و تاسوعا و عاشوراي حسيني صادر كرد.
به گزارش وبدا; سيد راشد جزايري ضمن عرض تسليت و تعزيت ايام سوگواري تاسوعا و عاشوراي حسيني، افزود: از پخت نذري در محل هيات‌ها، جلوگيري به عمل مي‌آيد و پخت نذري در مكان و آشپزخانه با شرايط بهداشتي خارج از محل هيأت براي نذرهاي خاص و صرفا با نظارت كافي مقدور است، توزيع نذري تنها در ظروف يكبار مصرف بلامانع است.
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي شهركرد و رئيس مركز بهداشت چهارمحال و بختياري تاكيد كرد: برپايي ايستگاه صلواتي، موكب و توزيع شربت و چاي ممنوع است.
وي عزاداري و توزيع نذري در مناطق روستايي و شهرهاي كوچك در فضاي بسته هر چند جمعيت كم و محدود را ممنوع دانست و خاطرنشان كرد: در هنگام نظارت با همياران سلامت هماهنگي‌هاي لازم انجام شود.
جزايري اضافه كرد: مراسم روز تاسوعا و عاشورا در محل‌هاي باز كه قبلا از طرف سازمان تبليغات اسلامي استان چهارمحال و بختياري پيش‌بيني شده است، برگزار شود.
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي شهركرد و رئيس مركز بهداشت چهارمحال و بختياري عنوان كرد: دستجات زنجيرزني در يك مكان ثابت زنجير زني كنند و حركت دستجات محدود و ممنوع است.
وي بر مستندسازي از دو زاويه ديد رعايت پروتكل‌ها و عدم رعايت پروتكل‌ها تاكيد كرد و گفت: بازديد مشترك با سازمان تبليغات اسلامي و نيروهاي انتظامي استان صورت مي‌‌گيرد.
جزايري با بيان اينكه هيات‌هاي برتر در رعايت پروتكل‌ها بهداشتي در هر شهرستان و هر شهر در فضا مجازي معرفي مي‌شوند، تصريح كرد: به عنوان نمونه هيات مستقر در سالن ورزشگاه تختي، مصلي امام خميني (ره) و دبيرستان شهيد بهشتي شهركرد تاكنون به عنوان هيأت‌هاي برتر در امر رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي گزارش شدند.
تعداد بازدید: 1213
Powered by DorsaPortal